OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kund söker vi en interim Fastighetsdirektör.
Syftet med och målet för uppdraget
Fastighetsdirektören kommer att ansvara för att ta fram strategier för och att utforma den nya organisationen, med fokus på att skapa den centralt placerade lokalförsörjningsfunktionen. Det som finns på plats idag är en fastighets- och serviceavdelning med ca 40 medarbetare som i huvudsak förvaltar den ägda anläggningen i Borås.
Ansvar och arbetsuppgifter
Fastighetsdirektören har ansvar för lokalförsörjning och fastigheter. Rollen innebär inledningsvis att ta fram strategier för och utforma och bemanna den nya organisationen.
Fastighetsdirektören kommer att ha det övergripande arbetsmiljö-, budget-, personal- och verksamhetsansvaret för fastighetsavdelningen. Rollen innebär att ansvara för rekrytering och kompetensutveckling av personal, etablera interna arbetsprocesser samt ta fram styrdokument. I detta ingår att leda, samordna, och utveckla stödverksamheten och att skapa djup och verksamhetsnära förståelse för forskningens förutsättningar och utvecklingsbehov. I uppdraget som fastighetsdirektör ingår strategiskt planeringsarbete samt att förvalta och utveckla samarbeten med externa parter såsom kunder, samarbetspartners, kommuner, fastighetsägare och andra inom sektorn.
Fastighetsdirektören ska också
Utveckla lokalförsörjning, fastighetsförvaltning och service samt implementera arbetssätt som möter verksamhetens behov och övergripande mål.
Identifiera behov för att möta organisationens tillväxt och nya verksamhetsområden
Agera hyresgästens beställare i lokalprojekt och ansvara för byggprojekt i egen regi.
Ansvara för hyresavtal och förhandlingar för att utveckla kostnadseffektiva lösningar
Ansvara för inköp och upphandlingar och koncernövergripande avtal inom fastighetsområdet inklusive uppföljning.
Ha budgetansvar för fastighetsavdelningen, för förvaltning av det egna beståndet och dess anläggningstillgångar.
Skallkrav
Minst 10 års kvalificerad arbetslivserfarenhet inom fastighetsområdet med god förståelse för lokalförsörjningsprocessens alla delar.
Erfarenhet av ansvar för ett fastighetsbestånd med ett stort antal inhyrda lokaler (gärna på flera orter)
Erfarenhet av förvaltning och utveckling av egna fastigheter, kunskap om byggprocessen från idé till färdig lokal
Chefserfarenhet
Erfarenhet av större fastighets- och lokalförändringsprojekt
Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
Erfarenhet från större organisation med underställda chefer
Erfarenhet från att driva större förändringsprojekt (organisatoriska, arbetssätt)
Erfarenhet från offentlig organisation
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.