OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Azets är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom ekonomi, lön och HR.
Våra 6.500 medarbetare erbjuder en kombination av både digital och personlig service till över 120.000 kunder i Norden och Storbritannien. Vi hjälper våra kunder att få tid att fokusera på det de gör bäst. Läs mer på www.azets.se
Azets hjälper företag med allt inom ekonomi, lön och HR.
Trött på löpande bokföring och vill utvecklas inom rådgivning? På Azets är vi mitt i vår digitalisering- och automationsresa och söker personer som är redo att lägga fokus på kundnytta och rådgivning. Detta kan Azets erbjuda dig i en ständigt föränderlig roll där fokus ligger på innovation, flexibilitet och möjlighet till utveckling. I din roll har du eget ansvar för dina kunder och mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien.
I rollen som redovisningskonsult med inriktning Fastighetsekonomi kommer du att fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning med fokus på automatisering/digitalisering. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion!
Tillsammans med det närmsta teamet på 5 stycken redovisningskonsulter tillhör du avdelningen som arbetar med Large Accounts på cirka 40 anställda som tillsammans hanterar Azets största kunder med stora volymer. Avdelningen besitter blandad senioritet och kunskapsutbytet är högt. Vi tror att du som person ska brinna för redovisning, problemlösning och kundkontakt.
I rollen som Redovisningskonsult/Fastighetsekonom förväntas du:
En ständig vilja till att förbättra och effektivisera processer samt arbetssätt.
Du tar ägarskap - ingen vidare förklaring om du vet vad vi menar
Du är framtidsorienterad och kan uppvisa personlighet och attityd som hjälper oss framåt i vår utvecklingsresa
Sprida kunskap, glädje och skapa mervärde till dina kunder, medarbetare och chefer.
Du berättar inte om din stresstålighet, utan du är så pass strukturerad och effektiv att du satsar på hemgång 16.00 varje dag.
Vad innebär jobbet konkret?
Ansvar för Azets fastighetskunder
Ansvar för att bibehålla och utveckla kundrelation
Månadsbokslut dvs bokningar, balansavstämningar, momsavstämning och
deklaration mm
Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Viss löpande bokföring
Kundkontakt dagligen
Samarbete och arbete med nearshoringbolag
Ansvara för att utveckla kundens ekonomifunktion
Vara drivande i kundens arbete kring automation
Samarbete med kollegor i Rumänien
Vad önskar vi att du har?
Erfarenhet av fastighetsbolag
Erfarenhet av bokslutsarbete
Självständighet i arbete med årsredovisning och inkomstdeklarationer
Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra
Goda kunskaper i Excel
Systemvana
Kommunicerar obehindrat på både Engelska och Svenska
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046