OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/
I Landstingsservice har Landstinget samlat alla servicetjänster till vården. Här finns landstingets fastigheter, interna transporter, inköpsfrågor, administrativ service, tvätteri, kost och lokalvård. Vi upprätthåller och utvecklar tjänster som stödjer landstingets kärnverksamhet. Våra medarbetare finns i hela Kalmar län och erbjuder en samlad bred kompetens. Vi har ett öppet, engagerat och kunnigt arbetsklimat, där verksamheten står i fokus och där vi arbetar för att varje dag bli lite bättre.
Vi på Bygg- och förvaltarenheten förvaltar landstingets fastigheter och ansvarar för landstingets stora och komplexa byggprocesser. Vi utvecklas och expanderar och söker nu dig som vill växa med oss!
Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag som Fastighetsekonom!
I uppdraget ingår bland annat budget- och prognosarbete, bokslut, redovisning samt uppföljning av drift- och investeringsprojekt. Du kommer att genomföra internkontroller och följa upp att enheten arbetar på ett systematiskt sätt så att krav på god ekonomisk redovisning säkerställs.
Du fungerar som ett konsultativt stöd i organisationen, är aktiv i nyckeltalsuppföljning och fastighetsekonomiska analyser Du är drivande i utredningar med din kompetens och ger ett operativt och strategiskt stöd inom bygg- och förvaltarenheten i fastighetsekonomiska frågor.
Inom Landstingsservice arbetar vi med ständiga förbättringar och utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap. Detta ställer krav på att du har lätt för att samarbeta, samtidigt som du är självgående, kunnig och prestigelös i ditt arbete samt att du är aktiv och engagerad i verksamhetens utveckling.
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning och erfarenhet vi bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom offentlig verksamhet och/eller i fastighetsbranschen samt mycket goda kunskaper i Office-paketet. Befattningen innebär många interna och externa kontakter vilket kräver förmåga att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.