OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt
bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation!
Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft
och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 120
medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län.
Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och
Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi
brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare
hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
I din roll som ekonom har du kundansvar enligt avtal samt befogenheter att utveckla området tillsammans med övriga inom affärsområdet.
Arbetsuppgifter:
I ditt arbete ingår det att ansvara för kunder med administrativa avtal. Dina huvudsakliga uppgifter kommer vara att sköta hela bostadsrättsföreningens ekonomi och administration. Det innefattar att du sköter den löpande bokföringen, budget, bokslut och ekonomisk uppföljning. Du blir en viktig del i vårt team
Kvalifikationer:
För att lyckas i rollen som ekonom tror vi att du har nedanstående kvalifikationer:
• Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
• Tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning
• Mycket goda kunskaper i excel och van att jobba med bokföringssystem
• God kundvana
• Kunskap i att hålla genomgång av ekonomi till kunder
• Meriterande med högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning ekonomi
• Meriterande med erfarenhet som kundansvarig inom ekonomi samt kund/servicetjänst
• Körkort
Egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då arbetet kan innebära dagliga kundkontakter vill vi att du har en hög serviceanda, stor flexibilitet och kundfokus. Vidare värdesätter vi att du är ansvarstagande, noggrann, självständig. Du har en god samarbets- och relationsförmåga samt du är intresserad och motiverad
Vi erbjuder:
Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på 100 % med inledande provanställning 6 månader, med start 1 december. Placeringsort är i Oskarshamn men arbete på annan ort inom regionen kan förekomma.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Niklas Blomqvist Driftledare, tel. 010-451 30 48
Välkommen med din ansökan senast den 1 november 2016
Kontaktpersoner på detta företaget
Driftledare Lön Julia Rofors
010- 442 36 31
HR generalist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
HR specialist Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 104513127
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Personalchef Cecilia Lindh
(+46) 104513169
Verksamhetschef hyresfastigheter Håkan Claesson
(+46) 104513057
Driftledare Adm förvaltning Cecilia Krantz
(+46) 10 451 31 55
Verksamhetschef BRF Förvaltning Lisa Österbladh
(+46) 10-451 30 07
Driftledare Fservice Blekinge Mårten Lindquist
(+46) 010-451 31 27