OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av ekonomisk förvaltning och vill arbeta i en verksamhet med öppet klimat, korta beslutsvägar och trevliga kollegor? Då kan rollen som fastighetsekonom hos Castor Förvaltning vara ditt nästa steg i karriären!
Om oss
Castor har som affärsidé att erbjuda bostadsrättföreningar ett tryggt och enkelt boende. Det gör vi med mångårig erfarenhet av att förvalta bostadsrättsföreningar och vi erbjuder helhetslösningar som ekonomisk och teknisk förvaltning samt fastighetsskötsel och lokalvård. Våra kunder finns från Luleå i norr till Norrköping i söder. Vi har vårt säte i Sundsvalls centrum med 43 medarbetare och vi ingår i Fenix Holding koncernen som har drygt 270 medarbetare. Med personlig anda, passion och omtanke skapar våra duktiga medarbetare starka och långvariga kundrelationer. Vill du bli en av oss?
Om tjänsten
Till vår avdelning för Bokslut och Budget söker vi nu en nyfiken och kommunikativ fastighetsekonom. Du kommer att ingå i bokslutsgruppen vars uppdrag är att se till att våra kunder får den bästa möjliga och personliga service av ekonomiska tjänster inom bland annat bokslut, budget, årsredovisningar och deklarationer. Du ansvarar för egen kundportfölj men nära tillhands har du fem kompetenta och trevliga kollegor samt en närvarade och stöttande chef. Tjänsten innebär stor självständighet men vi arbetar alltid gemensamt med att utveckla vår verksamhet och oss själva.
Ex på dina arbetsuppgifter är:
Analys och avstämning av löpande bokföring
Upprättande av årsredovisning och budget för våra kunder
Deltagande vid styrelsemöten och föreningsstämmor för genomgång av budget samt bokslut samt i förekommande fall stämmoordförande
Upprätta kalkyler för större renoveringsprojekt
Offertförfrågningar vid omförhandling av befintliga lån samt nyupplåning
Deklarerar mervärdesskatt och uttagsbeskattning
Upprättar inkomstdeklarationer och fastighetsdeklarationer
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du har minst en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet av en liknande roll och arbetsuppgifter. Då rollen innebär kundkontakt är det viktigt att du trivs med och kan utrycka dig väl i tal och skrift.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som tycker om att arbeta serviceinriktat och att samarbeta med andra. Förutom att du håller med om att ordning och reda är grundstenarna för en god leverans så tror vi även att du gillar att tänka nytt och att bidra med smarta lösningar i en föränderlig miljö. Vidare ser vi att du har en god förmåga att arbeta självständigt och under stort ansvar.