OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Söderköpings kommun vill vi skapa Livsglädje. Alla dagar. Det är vår vision och något vi strävar efter. Här finns möjligheter och utmaningar i en attraktiv kommun, strategiskt belägen med närhet till universitetsstäderna Norrköping och Linköping. Delaktighet och närheten till beslut ger stora möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling. Genom medskapande formar vi en attraktiv arbetsplats, där vi bidrar till ett fortsatt växande Söderköping. Vår värdegrund: helhetssyn, nytänkande, engagemang och tydlighet berättar om hur vi som organisation vill vara och uppfattas.
Välkommen att skapa framtiden tillsammans med oss!
Söderköpings kommun bygger upp ett nytt fastighetskontor, skapa resan tillsammans med oss!
Söderköpings kommun är just nu en organisation i förändring. Fastighetskontoret som är nybildat har under våren tagit över förvaltningen av våra verksamhetsfastigheter från vårt kommunala bostadsbolag Ramunderstaden AB. Samtidigt handlar vi upp tjänster för lokalvård och hantverkstjänster på den privata marknaden. Det nya kontoret som består av nio medarbetare och en lokalvårdsgrupp behöver stöd av en initiativrik och strukturerad ekonom som kan bidra till att utveckla bra processer.
Tjänsten kommer vara placerad på centrala ekonomikontoret tillsammans med övriga ekonomer och controllers i kommunen.
Arbetsbeskrivning
Som fastighetsekonom ansvarar du för att de ekonomiska flödena kopplat till kommunens fastigheter fungerar på ett bra sätt. Du kommer att arbeta med fastighetskontorets ekonomifrågor såsom kontering, fakturahantering, kundfakturering, intern kontroll, redovisningsfrågor, periodiseringar, bokslutsarbete, ekonomiska prognoser och projektredovisning. Det kan också handla om fastighetsdeklarationer, fastighetsskatt och administration av hyresavtal, försäkringar och abonnemang till elanläggningar. I arbetsuppgifterna ingår också att stödja fastighetschefen med budgetunderlag, kalkyler, uppföljning, prognoser samt olika ekonomiska underlag, analyser och nyckeltalsuppföljning. Inom ramen för projektredovisning blir det även aktuellt att hantera investeringsredovisning och komponentavskrivningar.
Du blir en del av ekonomikontoret som idag består av nio medarbetare där du både kommer få stöd och bidra till fungerande ekonomistyrningsprocesser. Verksamhetsutveckling inom ekonomifunktionens ansvarsområde ingår som en naturlig del av arbetet.
Kvalifikationer
För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande samt flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av fastighetsrelaterad verksamhet och gärna förståelse för lokalförsörjningsfrågor. För rollen är det viktigt med en god systemkunskap och att du behärskar Officepaketet väl. Det är meriterande om du också har kunskaper i Vitec. Du har en god förmåga att uttrycka dig väl i svenska, både tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du som person ha ett eget driv, vara analytisk och initiativrik. Du är strukturerad och noggrann och ser värdet i att leverera god kvalité på ditt utförda arbete. Vidare värdesätter du samverkan och dialog, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att fatta självständiga beslut. Vi ser även att du är lyhörd och flexibel och har lätt för att skapa förtroendefulla och långsiktiga relationer med människor i din omgivning.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: efter överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2020-05-17
Anställning
Antal annonserande tillfällen:1
Övrigt
Söderköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har Söderköpings kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.