OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trött på löpande bokföring och vill utvecklas inom rådgivning? På Azets är vi mitt i vår digitalisering- och automationsresa och till vår avdelning inom large accounts som arbetar med företagets största och mest strategiskt viktiga kunder söker vi dig som är redo att lägga fokus på kundnytta och rådgivning. Azets erbjuda dig en ständigt föränderlig roll där fokus ligger på innovation, flexibilitet och möjlighet till utveckling.
Arbetsuppgifter
I rollen som redovisningskonsult med inriktning Fastighetsekonomi kommer du att fokusera på kvalitativ redovisning och rådgivning med fokus på automatisering/digitalisering. Hos oss har du ett starkt varumärke i ryggen och ett tajt redovisningsteam där vi tillsammans skapar framtidens ekonomifunktion! I din roll har du eget ansvar för dina kunder och mycket av det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. Här får du vara med i en utvecklingsresa. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Genom ägarskap, struktur och effektivitet ser vi att du både har förutsättningar för att leverera och kunna avsluta arbetsdagen inom kontorstid - varje dag.
Tillsammans med ditt närmsta team kommer du ansvara för företagets fastighetskunder. Dina kollegor har lång erfarenhet från fastighetsbranschen och nu söker vi dig med liknande erfarenhet/bakgrund. Vi behöver dig för att expandera och ta nästa steg i vår tillväxt inom fastigheter.
Vad innebär jobbet konkret?
* Ansvar för Azets fastighetskunder
* Ansvar för att bibehålla och utveckla kundrelation
* Månadsbokslut dvs bokningar, balansavstämningar, momsavstämning och deklaration mm
* Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer
* Viss löpande bokföring
* Kundkontakt dagligen
* Samarbete och arbete med nearshoringbolag
* Ansvara för att utveckla kundens ekonomifunktion
* Vara drivande i kundens arbete kring automation
* Samarbete med kollegor i Rumänien
Vi söker dig som har:
* Erfarenhet av koncernredovisning, föredraget inom fastighetsbolag
* Erfarenhet av bokslutsarbete
* Självständighet i arbete med årsredovisning och inkomstdeklarationer
* Erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra
* Goda kunskaper i Excel
* Systemvana
* Kommunicerar obehindrat på både Engelska och Svenska
Om Azets
Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 6500 anställda, varav drygt 300 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi värnar om worklife-balance och du som medarbetare får möjlighet till hybrid arbete med bra hemarbetsplats. Placering Solna eller Västerås.
Urval sker löpande, ansök redan idag!
Kontaktperson: Åsa Andorff, Affärsområdeschef asa.andorff@azets.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Syrtén
+46 0722482115
Liza Lindberg
+46 0705473084
Emelie Björnefur
+46 104575409
Alexandra Hallén
Jacob Good
+46 761367092
Christian Hoinard
+46 104575046