OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Fastighetsavdelningen söker vi en
Fastighetsförvaltare
Fastighetsavdelningen i Värmdö Kommun är 18 medarbetare med olika uppdrag för att kunna stödja verksamheterna inom kommunen med lokaler samt hantera kommunens övriga byggnadsinnehav. Vi arbetar kundfokuserat nära våra kunder. Till vårt team av fastighetsförvaltare behöver vi nu en ny kraft med placering i kommunhuset i Skogsbo.
I rollen som fastighetsförvaltare har du en nyckelroll på Fastighetsavdelningen med resultat-, budget- och kundansvar. Vidare har du ansvar för omförhandlingar av hyresavtal, avtalsskrivning m.m. samt genomför anpassningar av lokalerna i nära samverkan med våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
. Kundmöten
. Ta fram underlag och delta i budgetprocessen
. Budget och resultatansvar för ett eller flera förvaltningsområden
. Ekonomiska kalkyler
. Hyresförhandling och avtalsskrivning
. Hyresgästanpassningar
. Planera och ansvara för att underhållsåtgärder utförs i samråd med drift- och teknikgruppen
. Delta i byggprojekt
Vi söker dig som är utbildad fastighetsförvaltare, fastighetsekonom eller har annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdigt. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom hyresjuridik och fastighetsekonomi samt har erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler. Vi tror även att du har några års erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Meriterande är om du har kunskap om kommunal förvaltning och hur en kommun styrs, kunskap om LOU. Du har B-körkort och rapporterar till fastighetschefen.
Som person är du strukturerad, självgående och tar egna initiativ. Eftersom rollen innebär många kontakter är det avgörande att du är relationsskapande, kommunikativ, lyhörd och samtidigt affärsmässig. Vi värdesätter god samarbetsförmåga.
Fastighetsavdelningen inom Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för drift och underhåll av kommunens verksamhetslokaler som t.ex. förskolor, skolor, äldreboende och förvaltningslokaler. Verksamheterna och därmed också fastighetsavdelningen är i kontinuerlig förändring och utveckling. Vi har därför ett behov av att förstärka resurserna inom avdelningen. Till fastighetsavdelningen hör även Byggprojektenheten som hanterar våra större byggprojekt.
I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, personalstöd, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2019. Urval och intervjuer sker löpande, så kom gärna in med din ansökan så snart som möjligt.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Fastighetschef Bengt Lind på telefonnummer: 08-570 481 09. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus