OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborgs framtid.
Vi är cirka 250 anställda och vårt kontor ligger i anrika lokaler nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, en god stämning och engagerade medarbetare. Arbetet på fastighetskontoret styrs politiskt och ytterst av fastighetsnämnden. Vårt uppdrag är spännande och hos våra medarbetare på fastighetskontoret finns en bred erfarenhet och en stor bredd i kunskap. Hos oss får du stort ansvar med inblick i och närhet till stadens utveckling. Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker just nu en fastighetsförvaltare till en förvaltartjänst som är allt annat än traditionell. Avdelningen för utveckling av mark och byggnader förvaltar Göteborgs Stads markreserv och det ställer särskilda krav på vårt arbete. Vi har allt från små stugor i utkanten av Göteborg till centralt belägna och strategiskt viktiga bostäder och lokaler. En del byggnader vet vi att vi kommer att ha kvar länge och kan därför lägga upp långsiktiga förvaltningsplaner. Andra byggnader kommer inom en mer eller mindre snar framtid att säljas eller rivas för att ge plats för till exempel nya bostäder eller lokaler för näringslivsverksamhet i en storstad som ständigt växer och förtätas. Vi vågar nog lova dig ett varierat arbete där ingen dag är den andra lik.
Som förvaltare har du totalansvaret för byggnaderna inom ditt område. Ditt uppdrag är att ta hand om hyresgästerna och vårda relationerna med dem. Du ska se till att byggnaderna behåller sitt värde och att de är säkra och funktionella. Du upprättar och följer upp budgeten för respektive byggnad samt planerar och följer upp drift- och underhållsinsatser. Vid behov beställer du utredningar, besiktningar och genomförande av tekniska åtgärder.
Du kommer att bli en del av en arbetsplats och en avdelning som består av många kompetenta och engagerade kollegor. Det är en bra stämning och gemenskap på avdelningen och vi hjälper och stöttar varandra när det behövs. Vi vill också att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbetsliv och privatliv.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom fastighetsekonomi, alternativt en YH-utbildning som fastighetsförvaltare. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbetet som fastighetsförvaltare. Har du dessutom arbetat som fastighetsförvaltare i en politiskt styrd organisation är det mycket meriterande.
Som person gillar du att tänka nytt och dela med dig av dina idéer. Du reflekterar löpande över vad som kan utvecklas i verksamheten och vågar prova nya arbetssätt.
Då ditt uppdrag innefattar mycket planering och uppföljning är det viktigt att du trivs med att arbeta strukturerat, med ett tydligt fokus på mål och resultat.
Som fastighetsförvaltare samarbetar du mycket med kollegor, hyresgäster och andra, vilket förutsätter att du har lätt för arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat.
ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.
Till rekryteringsföretag och annonsörer
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Kärnstrand - Ekonomichef
031-368 10 17
Miriam Åberg - HR-specialist
031-368 12 24
Irene Persson - Vision
031-368 11 91
Magnus Uhrberg - SACO
031-368 12 30
Distriktschef Söder Charlotta Cedergren
031-368 12 29
Tf Distriktschef Norr Annika Wingfors
031-368 10 71
Annika Jenefeldt - Enhetschef
031-368 10 30
Martha Sandoval - Avdelningschef
031-368 11 02
Erik Gedeck - enhetschef
031-368 10 18
Iréne Persson Vision
031-368 11 91