Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare

Arbetsbeskrivning

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av avdelningarna fastighet, park, gata och trafik, plan och exploatering, måltidsservice, vatten och avlopp, serviceutveckling, ekonomi och administration samt verksamhetsutveckling. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete mellan avdelningarna. Vi har gemensamma aktiviteter, friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid som skapar en god stämning på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en väl fungerande vardag för Enköpingsborna.

Fastighetsavdelningen har som uppgift att erbjuda lokaler för undervisning, barnomsorg, äldreomsorg, idrott och mycket mer. Kommunen äger ungefär 220 byggnader och förvaltar cirka 300 000 kvadratmeter. Fastighetsavdelningen består av tre enheter: projekt, förvaltning och drift. Totalt jobbar 35 personer på avdelningen.

På fastighetsavdelningen är vi med och tar ansvar för att framtidens Enköping. Därför behöver du vara kompetent, nyfiken och redo att axla det ansvaret. I gengäld får du engagerade kollegor och chefer och stora möjligheter att förverkliga dina goda idéer. Du har också en stor möjlighet att själv styra över din arbetsdag och även dina arbetstider i och med att vi tillämpar flextid.


ARBETSUPPGIFTER
Nu har du möjlighet att bli en del av en arbetsplats och en avdelning som består av många kompetenta och trevliga kollegor. Vi har en god stämning och gemenskap på avdelningen där vi hjälper och stöttar varandra när det behövs. Vi vill att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbetsliv och privatliv, att det ska finnas tid för båda. I tjänsten finns goda möjligheter till kompetensutveckling.

Som fastighetsförvaltare hos oss har du totalansvar för byggnaderna inom ditt förvaltarområde och dina främsta arbetsuppgifter blir att:

- ansvara för och skapa ett gott samarbete med avdelningens kunder, som till största del är kommunens olika förvaltningar
- ta fram årlig budget för fastigheterna inom ditt område och följa upp utfallet
- upprätta underhållsplaner för de fastigheter du förvaltar
- genomföra hyresförhandlingar, upprätta hyresavtal och följa upp hyresgästernas behov och önskemål
- arbeta med myndighetskrav
- samordna drift- och underhållsfrågor med driftenhet, projektenhet och entreprenörer
- planera för och handla upp ombyggnads- och underhållsarbeten
- besiktiga mindre entreprenader
- samarbeta med förvaltningens övriga funktioner som arbetar med frågor inom fastighetsservice, teknik, uthyrning, ekonomi, it och information

KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person i rollen som fastighetsförvaltare behöver du ha högskoleutbildning med inriktning byggteknik, förvaltning och fastighetsekonomi eller relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadskurser inom fastighetsförvaltning. Det är önskvärt att du har erfarenhet av fastighetsförvaltning. Har du jobbat med hyresjuridik ses detta också som meriterande. För denna tjänst är det ett krav att du har b-körkort.

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss för att vi ska kunna samarbeta och trivas med varandra. För att lyckas i denna befattning krävs det att du är handlingskraftig, klarar av att hantera stor mängd information på ett strukturerat sätt, är ordningsam samt att du har ett ekonomiskt synsätt. Att vara kundorienterad är också en viktig del i vårt uppdrag vilket innebär att du behöver vara lyhörd för kundernas förändringsbehov och på så sätt skapa förtroende. Du behöver även kunna vara en god kommunikatör. Detta för att du måste kunna kommunicera tydligt både i tal och i skrift då du till exempel ska presentera välgrundade beslutsunderlag.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 Enköping
None

Postadress

Kungsgatan 42
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


5 november 2024

31 oktober 2024

30 oktober 2024