OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersunds kommuns tekniska förvaltning ansvarar för drygt 500 000 kvm lokaler och drygt 1800 lägenheter som består av dryga 300 egna bostadsrätter och mer än 1500 inhyrda lägenheter. Förvaltning och drift sker i egen organisation. Syftet med lokalerna och lägenheterna är att erbjuda Östersunds kommuns olika kärnverksamheter kostnadseffektiva lösningar som främjar Östersunds långsiktiga utveckling. Vi söker nu två Fastighetsförvaltare.
ARBETSUPPGIFTER
Som Fastighetsförvaltare är du en del av ett team som arbetar med kundkontakten för våra hyresgäster samt medverkar i planering av underhåll, investeringar och fastighetsutveckling. Vi har i dag tre förvaltare inom Sektor Fastighet varav en kommer att gå vidare till andra utmaningar. Sektor Fastighet är en förändringsfas som syftar till att öka effektiviteten för att klara den ökade underhålls- och investeringstakt som just nu sker inom Östersund.
Tjänsten har fokus på följande:
- Övergripande ansvar för fastigheternas drift, skötsel och underhåll inklusive underhållsplanering
- Resultat för fastigheterna
- I samarbete med Sektor Fastighets ingenjörer driva energieffektivisering, beställa och följa upp externa leverantörers arbeten samt driva mindre underhållsprojekt
KVALIFIKATIONER
Kvalifikationskrav:
- Relevant universitets- eller högskoleutbildning alternativt annan likvärdig utbildning
- Erfarenhet av förvaltning av lokaler
- B-körkort
Meriterande:
- Erfarenhet av förvaltning av bostäder
- Utbildning inom hyreslagen
- Erfarenhet av hyresadministration
- Erfarenhet av ledningsgruppsarbete
- Erfarenhet av beställning av teknisk förvaltning samt mindre lokalanpassning
- Erfarenhet av att skriva fram beslutsunderlag
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus