OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och arbeta hos en av Sveriges största fastighetsägare? Håller du med om att barnen är det viktigaste vi har? På SISAB får du möjlighet att arbeta med att förvalta framtidens utbildningsmiljöer i en av Europas mest expansiva regioner.
Rollen som fastighetsförvaltare
Som fastighetsförvaltare på SISAB tillhör du fastighetsavdelningen och ingår i en enhet om ca 12 personer som ansvarar för ett förvaltningsområde. Inom enheten arbetar vi i team om förvaltare och fastighetsvärd. Du rapporterar till förvaltningsområdeschef för ditt område. På fastighetsavdelningen arbetar ca 80 personer uppdelat på sju förvaltningsområden, en förvaltningsutvecklingsenhet och en enhet för fastighetsstöd.
Som förvaltare på SISAB ansvarar du för fastighetens hela ekonomi, kunder och långsiktiga underhållsplanering. I rollen som förvaltare är du alltid projektägare och handlägger själv mindre underhållsarbeten men ger uppdrag till SISAB:s projektavdelning när det gäller större investerings- och underhållsarbeten. Vidare innebär rollen att du ansvarar för en fastighetsportfölj med underhålls-, drifts-, kund- och projektportföljer. I ditt uppdrag krävs det att du bygger goda relationer med SISAB:s kunder och är väl insatt i såväl deras som fastighetens behov och kan löpande göra avvägningar mellan dessa.
Vem är du?
Som fastighetsförvaltare är ditt personliga engagemang viktigt och du tycker det är självklart att samarbeta med andra för att nå uppsatta mål. På SISAB finns många olika kompetenser under samma tak. Därför är det naturligt för dig att nätverka internt och samarbeta med andra avdelningar, och du är dessutom bra på att bygga god relationer externt. Du har förmågan att lyfta blicken, tänka långsiktigt och arbetar ständigt för att utveckla och förbättra verksamheten. För dig är det naturligt med ordning och reda och du skapar struktur i det administrativa arbetet. Som förvaltare på SISAB ser du dig som en fastighetsägare, och tycker om att arbeta strategiskt med fastigheterna. Du har förmåga att fokusera på både kommunikation och information till kund, planering och strategi kopplat till fastighetens ekonomi samtidigt som du hanterar behov av underhålls- och projektportföljer.
Vi ser att du har:
• Eftergymnasial utbildning i fastighetsförvaltning och har arbetat minst 5 år i rollen som förvaltare
• Erfarenhet av budgetansvar, fastighetsekonomi och portföljstyrning
• B-körkort
Hej från din blivande chef
Jag heter Maria Ryberg och har arbetat som chef på förvaltningsområde 7 i drygt ett år. Här hittar du ett glatt gäng som är jättebra på att samarbeta, men också på att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Jag uppmuntrar nya tankar och idéer och tycker det är toppen när medarbetarna kommer med nya förslag. Vi på Förvaltningsområde 7 har olika bakgrund, ålder och erfarenhet och det berikar oss verkligen!
På SISAB känns arbetet meningsfullt och vi bidrar varje dag till barnens och ungdomarnas utbildningsmiljöer – inspirerande!
Vi arbetar med gymnasieskolor och privata hyresgäster vilket skapar spännande utmaningar med många typer av fastigheter – från ett byggnadsminne till stora gymnasieskolor och små privata förskolor.
SISAB erbjuder dig
På SISAB får du möjligheten att vara en del av ett värderingsstyrt bolag som arbetar aktivt med att skapa ett gemensamt synsätt och förhållningssätt. Vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade och dessa värderingar synliggörs genom vårt sätt att bemöta andra, vårt sätt att agera och fatta beslut.
Med hållbarhet och smarta lösningar i fokus får du vara med och bidra till att skapa inspirerande utbildningsmiljöer som formar framtidens Stockholm och ger barn och ungdomar bästa möjliga start.
Vi sitter i nya fina kontorslokaler vid Globen, Palmfelt Center. Förutom ett meningsfullt uppdrag får du en trygg arbetsgivare med ett uppskattat förmånspaket, som i år dessutom blev utsett till Stockholms friskaste företag. Vill du vara en del av ett engagerat team med mycket skratt, då är SISAB företaget för dig! Vår målsättning är att spegla mångfalden i staden och ser gärna sökande med olika erfarenheter och bakgrund.
Ansökan och rekryteringsprocess
På SISAB använder vi oss av kompetensbaserad rekryteringsmetod och det ger oss möjlighet att göra en djupare bedömning för att kunna utläsa även framtida potential och inte enbart se till CV innehåll. För att kunna få en så pass rättvisande bild som möjligt blir det viktigt att undersöka personliga egenskaper som är viktiga i både arbetslivet och rollen. Därför ingår alltid arbetspsykologiska test i vår rekryteringsprocess. Ibland redan i samband med din ansökan. Detta fungerar som ett komplement och ger värdefullt beslutsunderlag för rekryterande chef.
Vi tycker också att det är viktigt att ha ett högt säkerhetstänk därför kan vi från tid till annan genomföra bakgrundskontroller av olika slag
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. Dock senast 19e oktober. För mer information om tjänsten, kontakta Maria Ryberg på 08 508 461 14. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Olivia Karlegatt (HR Business Partner) på 076 124 61 32.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus