OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro
Teknik- och fastighetsförvaltningen bidrar till att göra Halmstad till en attraktiv stad att bo och vistas i. Vi utvecklar, bygger och förvaltar kommunens lokaler, infrastruktur och offentliga miljö. Vi ansvarar också för Halmstads idrotts- och fritidsverksamhet genom samverkan och stöd till föreningslivet.
Huvuduppdraget för lokalförsörjningsenheten är att tillhandahålla lokaler för kommunala verksamheter. Lokalförsörjning utveckling och förvaltning, drift och underhåll av kommunens byggnader och bebyggda fastigheter.
ARBETSUPPGIFTER
Är du en engagerad person med intresse för fastigheter, ekonomi och människor? Har du förmågan att arbeta målinriktat, lösningsorienterat och med stort kundfokus? Då kan du vara vår nya fastighetsförvaltare!
I rollen som fastighetsförvaltare ansvarar du för förvaltning, drift, skötsel och underhåll av kommunens fastigheter. Uppdraget innebär såväl strategiskt som operativt arbete och du kommer att ha ekonomiskt ansvar inom ditt verksamhetsområde. Du ingår i ett team tillsammans med andra positiva, ambitiösa och kompetenta kollegor.
I rollen ingår bland annat:
• Att ansvara för kontraktsskrivning och underhåll av fastigheter
• Att ha ett ekonomiskt ansvar och hålla en balans mellan intäkter och kostnader
• Att arbeta strategiskt med förvaltande av fastigheter
• Att möta kunder
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom bygg och fastighetsekonomi eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara likvärdig. Du har några års erfarenhet av arbete som fastighetsförvaltare samt goda kunskaper inom ekonomisk förvaltning.
Vi ser det som meriterande om du har byggteknisk kunskap och tidigare erfarenhet från offentlig verksamhet.
För att trivas och lyckas i rollen som fastighetsförvaltare är det viktigt att du har en god analytisk förmåga, är strukturerad och kan konsten att prioritera. Tjänsten kräver att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer samt att hitta lösningar för att nå resultat. Att samarbeta med kollegor och ge god service är självklart för dig i ditt arbete. Vi förutsätter att du har god datorvana och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande använder vi e-rekrytering i Visma Recruit.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus