OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi söker en fastighetsförvaltare som kommer att jobba i ett team med omväxlande arbetsuppgifter och stort eget ansvar. Du har stora möjligheter att själv styra över dina arbetsuppgifter och ansvarar för en egen del av kommunens fastighetsbestånd.
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och du kommer ha mycket kontakt med kollegor, hyresgäster, fastighetsbolag, myndigheter och entreprenörer. Du har ett stort engagemang och ett genuint intresse för att utveckla fastigheterna.
Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats i direkt närhet till bussar och tåg. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap med närhet till kollegor på förvaltningen och övriga kommunen.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsförvaltare har du underhålls- och budgetansvar för en del av fastighetsbeståndet, som sammanlagt består av ca 530 000 m2 och ca 140 000 m2 inyrda lokaler. Du ingår i ett team med förvaltare och driftledare.
Du arbetar med verksamhetsutvecklande uppgifter som inne- och utemiljöfrågor, projektledning och lokalanpassningar. En del i rollen är att upprätta hyresavtal och hyreskontrakt samt inhyrning av lokaler. Du löser också olika fastighetsrelaterade problem. I arbetet ingår även att ansvara för underhållsplaner och genomföra planerat underhåll för att bibehålla eller utveckla fastigheternas funktion och värde. Hos oss strävar vi efter en stark teamkänsla, bred kunskap och god service till våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot förvaltning, bygg, teknik, fastighetsekonomi eller fastighetsjuridik alternativt en lång arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet inom någon av områdena fastighetsförvaltning, fastighetsekonomi eller hyresavtal. Du har också flerårig erfarenhet från underhållsplanering, entreprenadupphandling. projektledning och kundrelationer.
Du är van användare av Office-paketet och det är meriterande om du har erfarenhet av fastighetssystem och LOU. Du talar och skriver flytande svenska.
Som person har du förmågan att fatta snabba och tydliga beslut. Du har förmågan att följa instruktioner, procedurer, lagstadgade krav och policy och vet att hålla din tidsplan. För att lyckas i rollen ska du ha en god initiativförmåga och vara en relationsskapare både internt och externt. För oss är det viktigt att du levererar resultat både vad gäller kvalité och produktivitet och att du fokuserar på att uppnå kundtillfredsställelse.
I denna rekrytering har Kristianstads kommun valt att samarbeta med OnePartnerGroup. För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Annika Lundberg, 0769 46 83 30. Välkommen med din ansökan senast den 16 maj men sök redan idag då vi tillämpar löpande urval.
ÖVRIGT
Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus