OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du jobbat med förvaltning i några år och känner att du vill ta ett kliv mot en bredare roll som förvaltare? Vi söker nu en fastighetsförvaltare till Göteborgskontoret som har ett genuint intresse av att underhålla och utveckla såväl fastigheter som relationen till kunderna och medarbetare. Som förvaltare hos Willhem erbjuds du stora möjligheter att påverka din situation och ditt förvaltningsområde på ett företag under ständig utveckling. Willhem i Göteborg förvaltar ca 3700 lägenheter fördelade på fyra förvaltningsområden.
Tjänsten
Som fastighetsförvaltare har du resultat- och personalansvar för bovärdar och förvaltningsassistenter i ditt förvaltningsområde. Ansvaret är ett helhetsansvar med både tekniskt och ekonomiskt ansvar för fastigheterna där stor vikt läggs på en effektiv drift med fokus på kundnöjdhet. Du ansvarar för dina fastigheter i allt vad gäller ärende-, uthyrning- och skötselprocess. Du har ett tätt och nära samarbete med bovärdar, förvaltningsassistenter, andra förvaltare, projektledare och fastighetschefen. Du rapporterar till fastighetschefen och sitter med i Göteborgskontorets ledningsgrupp.
Exempel på arbetsuppgifter
Personalansvar för bovärdar och förvaltningsassistent
Upprätta och fullfölja affärsplaner för förvaltningsområdet
Styrning av kostnads- och intäktsposter
Utveckla och upprätthålla en hög servicekänsla i gruppen
Uppföljning av ärenden så att uppsatta mål nås
Effektivisera och optimera områdets fastigheter gällande, värme, vatten, el och avfallshantering
Tillse att uthyrning av lediga objekt sker så att inte vakanser uppkommer
Uppföljning och planering av arbete med myndighetskrav
Utveckla relationer till våra hyresgäster, medarbetare, entreprenörer och myndigheter.
Personliga egenskaper
Du är en person som trivs i en händelserik miljö och som ser förändringar som en rolig utmaning. Som ledare på Willhem är du en trygg person som är kommunikativ, skapar engagemang och delaktighet. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt med våra kunder så tror vi att du är en person som har lätt för att skapa goda relationer. Vidare är du strukturerad, affärsmässig, har ett eget driv och är förtroendeingivande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som har arbetat några år med förvaltning och har en fastighetsrelaterad utbildning eller motsvarande erfarenhet. Du trivs med att leda ett team och har god förmåga att fördela och följa upp dina medarbetare. God datorvana är en självklarhet och B-körkort är ett krav. Meriterande om du har arbetat med bostäder och uthyrning och har teknisk fastighetskompetens.
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV samt personligt brev via www.jobb.willhem.se senast den 16 maj. Urval kan komma att ske löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta fastighetschef Mirja Eriksson Primo på mejl: mirja.eriksson-primo@willhem.se
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Heltid
Lön: Fast lön
På Willhem jobbar vi för att både hus och människor ska må bra. Som ett av de ledande bostadsbolagen i Sverige är vår vision att skapa hyresbostäder där människor trivs och kan känna sig stolta över sitt boende. Vi är ett ungt företag med långsiktiga ambitioner för såväl kunder och fastigheter som våra medarbetare. Nya idéer inom service, fastighetsutveckling, hållbarhet och digitalisering ska göra oss till Sveriges mest nyskapande bostadsbolag. Inom ramen för ett hållbart arbetsliv erbjuder vi förmåner som ett generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling, regelbundna trivselaktiviteter och möjligheter att kunna påverka din arbetsdag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus