OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.
Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.
Kommunens bestånd av fastigheter består idag av ca 120 000 kvm, varav ca 50 000 kvm är för kommunens egen verksamhet och ca 70 000 kvm är kommersiella ytor. Det sistnämnda är främst koncentrerat till vår fastighet Facetten.
Ditt uppdrag
Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vårt team som idag består av en fastighetsförvaltare, en projektledare och sex stycken fastighetstekniker. Teamet är en effektiv enhet som har roligt tillsammans och ger våra hyresgäster den bästa servicen, varje dag, året runt. Vi arbetar lösningsorienterat, prestigelöst och hjälpsamt.
Du kommer främst att ansvara för förvaltningen av de kommersiella hyresgäster som kommunen har, men även arbeta med de interna hyresgästerna. I din roll kommer du ha ett nära samarbete med den andra fastighetsförvaltaren och ansvara för att vårt program för underhållsplanering, Xpand, är uppdaterat.
I ditt uppdrag kommer du dagligen arbeta för att skapa förutsättningar för att våra hyresgästers verksamheter ska utvecklas på bästa sätt. Du ansvarar för hyresgästrelationerna och arbetar mot tydliga mål. Det innebär att du håller en löpande och proaktiv dialog med hyresgästerna, säkerställer affärsmässiga och hållbara hyresavtal samt utvecklar lokalerna utifrån hyresgästernas behov och projektleder hyresgästanpassningar. Din närmsta chef är verksamhetsområdeschefen för Fastigheter, Gator och Parker.
Vem söker vi?
Vi söker dig med ett intresse för fastigheter och som trivs med att bygga långsiktiga relationer. Du är en person som har förmåga att strukturera ditt löpande arbete samtidigt som du kan lyfta blicken och bidra till en långsiktig utveckling av våra fastigheter. Du är van att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du förväntas samarbeta med många olika parter, både internt och externt, och trivs därför med många personliga kontakter och du har ett professionellt bemötande i dina relationer. Du är kommunikativ, utåtriktad, lyhörd, har social kompetens och en stark servicekänsla.
Vi ser att du har en fastighetsförvaltande utbildning eller en utbildning inom projektledning/produktionsledning. Erfarenhet av underhållsplanering i ett digitalt system är mycket betydelsefullt för tjänsten. Du har goda kunskaper i Google Works, fastighetsprogrammet Xpand och att arbeta med LOU. För detta arbete krävs att du har B-körkort. Det är meriterande är om du har erfarenhet av uthyrning och CAD.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Om ansökan
Sista ansökningsdag är 2 december. Varmt välkommen med din ansökan.
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47