OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Intäktfinansieringen styrs av antagna regelverk för respektive avdelningar. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov. Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central administration
Inom fastighetsavdelningen arbetar ca 90 medarbetare i olika befattningar.
Avdelningens primära uppgift är att ansvara för drift och underhåll av kommunens fastigheter. Kommunens lokalbestånd uppgår till ca. 350 000 kvm, vilket innefattar till största delen fastigheter som är kopplade till kommunal verksamhet (skolor, servicehus, brandstationer, idrott- och kultursanläggningar m.m.)
Vi söker Fastighetsförvaltare till avdelningen
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är kort- och långsiktig underhållsplanering av kommunens fastigheter. Våra områden är fördelade på verksamhet varför du kommer att ha hela Varbergs kommun som ditt arbetsfält. Du har ett ansvarar för din underhållsbudget för det fastigheter som tillhör ditt område och skall utarbeta en långsiktig strategi för varje fastighet.
Du ansvarar även för interna och externa kundkontakter, säkerställa att myndighetskrav gällande fastigheterna uppfylls samt gemensamt med fastighetsavdelningens enhetschefer och övriga fastighetsförvaltare upprätta och efterfölja processer och rutiner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, är fastighetsingenjör eller motsvarande.
Vi behöver ha följande kvalifikationer:
- Byggtekniska kunskaper
- Fastighetsekonomiska kunskaper
- Fastighetsjuridiska kunskaper
- Kunskap och erfarenhet av service till kund
- Kunskap och erfarenhet av fastighetssystemet Xpand är meriterande
- Kunskap om hur man underhållsplanerar en fastighet
- Mycket god datorvana
- Körkort B
Vi behöver dig som är självgående, driven och engagerad. Du har ett genuint fastighetsintresse och en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivisera vårt arbete med fastigheterna och mot kunderna.
Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40