OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Verksamhet Fastighet och IT som tillhör sektor service, ansvarar för kommunens IT frågor och kommunens lokaler hela vägen från lokalförsörjningsplan till byggnation, förvaltning, underhåll, drift och skötsel. Totalt förvaltar vi cirka 140 000 kvm där våra hyresgäster är kommunens alla verksamheter.
Vi är uppdelade i tre enheter; IT, drift och underhåll samt lokalförsörjning och totalt är vi drygt 40 medarbetare. Ale kommun gör stora satsningar och vi har många spännande byggprojekt framför oss som bland annat LSS-boenden, förskolor, grundskolor och nytt kommunhus.
Vi är inne i en mycket spännande utvecklingsresa och vi hoppas du blir en av oss som är med och bidrar till att vi uppfyller uppdraget att ge kvalitativ service till Ale kommuns kärnverksamheter på ett professionellt och resurseffektivt sätt.
Här erbjuds du ett öppet och positivt arbetsklimat där du får utrymme att växa. Kommunen jobbar med att utveckla en tillitsbaserad styrning med öppen kommunikation och närhet till beslutsfattare. Du får arbeta i en av de mest expansiva kommunerna i regionen och vara med på vår fortsatta utveckling mot att bli en ännu trivsammare kommun att bo och leva i. Tveka inte att vara med och påverka Ale kommuns utveckling inom lokal- och fastighetsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en positiv kollega med kund och medborgare i fokus. Här får du tillsammans med andra på enheten bidra till att utveckla och effektivisera kommunens lokalbestånd. Du kommer att tillhöra enheten Drift och Underhåll, som för närvarande består av 17 personer fördelat på fastighetsskötare, fastighetstekniker, drifttekniker, tekniska förvaltare, driftingenjörer och drifttekniker lås, larm, passer som samtliga arbetar med att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till kommunens alla verksamheter.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar att förvalta och utveckla kommunens fastighetsbestånd för att erbjuda hyresgäster ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler hållbart över tid. Du kommer även hantera våra inhyrda fastigheter där du kommer vara ytterst ansvarig för att tillse att de får samma service och standard som i våra egna fastigheter.
Inom ditt område kommer du ansvara för projekt av både mindre och större karaktär. Du kommer att ha en rådgivande roll både internt och mot verksamheter i andra sektorer där regelbunden samverkan är en viktig del.
I rollen igår också att arbeta med:
• Hantera och fördela felanmälningar till entreprenör eller inom organisationen för externa fastigheter
• Driva fastigheternas utveckling
• Uppföljning av arbetsordrar, hantverkartjänster, energi och avtal
• Fakturauppföljning
• Ansvara för underhållsplanen tillsammans med tekniska förvaltare
• Upphandling
• Delta vid fysiska arbetsmiljöronder hos våra hyresgäster
• Ansvara för lokalanpassningar i samverkan med lokalförsörjningsenheten.
Det krävs att du har struktur, ordning och reda runt dig samt har lätt för att utrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket. Du gillar utmaningar och att arbeta i team för att tillsammans nå uppsatta mål. Ale kommun gör stora satsningar och här får du vara med på en otrolig tillväxtresa framåt för att göra kommunen ännu trivsammare att bo och verka i.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom fastighetsförvaltning. Vi vill att du har relevant högskoleutbildning/KY eller har arbetslivserfarenhet som kan ses som likvärdig.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna eftersom du måste kunna jobba både självständigt och i grupp. Du är effektiv, noggrann och prestigelös, du tar i där det behövs för att nå uppsatta mål. Du har en god blick för helheten och har lätt för att se vad som kan utvecklas och förbättras.
Vi förutsätter att du som söker har god administrativ kunskap och är van vid arbete med system för rapportering och analys.
Meriterande är erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation och kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU).
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus