OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi söker en fastighetsförvaltare till vår fastighetsavdelning med ansvar för del av Kristianstads kommuns fastighetsbestånd. Här arbetar du i ett team med omväxlande arbetsuppgifter och stort eget ansvar.
Du har stora möjligheter att själv styra över dina arbetsuppgifter och ansvarar för en egen del av kommunens fastighetsbestånd. Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar både enskilt arbete och kontakt med kollegor, hyresgäster, fastighetsbolag, myndigheter och entreprenörer. Du har ett stort engagemang och ett genuint intresse för att utveckla fastigheterna.
Hos oss strävar vi efter bred kunskap och god service till våra kunder. Välkommen med din ansökan.
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsförvaltare har du underhålls- och budgetansvar för en del av fastighetsbeståndet, som sammanlagt består av ca 530 000 m2 och ca 140 000 m2 inhyrda lokaler. Du ingår i ett team med förvaltare och driftledare.
Du arbetar med verksamhetsutvecklande uppgifter som inne- och utemiljöfrågor, projektledning och lokalanpassningar. En del i rollen är att upprätta hyresavtal och hyreskontrakt samt inhyrning av lokaler. Du löser också olika fastighetsrelaterade problem.
I arbetet ingår även att ansvara för underhållsplaner och genomföra planerat underhåll för att bibehålla eller utveckla fastigheternas funktion och värde. Hos oss strävar vi efter en stark teamkänsla, bred kunskap och god service till våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är nyfiken, kreativ och intresserad av att ständigt utvecklas inom arbetsområdet.
Du är högskoleingenjör med inriktning bygg eller förvaltning eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig kompetens. Vi vill att du har minst tre års erfarenhet som fastighetsförvaltare. Det är meriterande om du har utbildning inom fastighets- och hyresjuridik samt ekonomi.
Då kommunikation och dokumentation ingår i arbetet kan du kommunicera på svenska i tal och skrift samt har förmågan att skriva tydligt, klart och välstrukturerat. Givetvis hanterar du Office-paketet i ditt dagliga arbete. Du som söker till oss har B-körkort för manuell växellåda för att kunna ta dig runt i kommunen vid behov.
Vi ser gärna att du har förmågan att arbeta med andra människor liksom förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Förmåga att snabbt lära dig nya uppgifter, samla in och förvalta information för att stödja beslutsfattande samt att planera och organisera ditt arbete ser vi som positivt. Vi ser det som en merit att du har en hög förmåga att leverera resultat, både vad gäller kvalitet och produktivitet. Förmåga att prestera i en pressad miljö och hantera svåra situationer är en fördel.
ÖVRIGT
Tekniska nämnden ansvarar genom tekniska förvaltningen för utveckling, byggnation och förvaltning av kommunens allmänna platser och byggnader. Nämnden har även uppdraget att ordna kommunal vatten- och avloppsförsörjning (VA) och är väghållningsmyndighet för de kommunala vägarna.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus