OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Locum söker en engagerad fastighetsförvaltare
Locum är i ett expansivt skede och söker nu en affärsmässig och driven fastighetsförvaltare till sitt kontor i Solna. Med kunniga och engagerade medarbetare ser Locum till att uppfylla hyresgästernas behov och önskemål då kunden och fastigheterna alltid är i fokus.Om tjänsten
I rollen som fastighetsförvaltare har du ett viktigt uppdrag inom förvaltningen där du samverkar med många olika kontakter, både internt och externt. Du har också budget- och resultatansvar för dina tilldelade byggnader.
Som fastighetsförvaltare hos Locum ansvarar du för hyresgästernas nöjdhet, att skapa goda ekonomiska förutsättningar och att verka för långsiktiga kundrelationer. Hyresgästerna är till största del regionsägda vårdaktörer. Utöver dem finns även hyresgäster som t.ex. driver café, apotek eller lunchrestaurang.
I fastigheterna pågår ständiga underhållsarbeten, fastighetsinvesteringar och hyresgästanpassningar. I projekt som beställs av hyresgästen agerar du som fastighetsförvaltare projektägare.
Förvaltningsteamet arbetar nära den interna projektorganisationen i syfte att skapa kvalitets- och kostnadseffektiva projekt där du som förvaltare främst ansvarar för kravställning och mottagande av projekten.
Exempel på arbetsuppgifter som fastighetsförvaltare:
Tydligt kundfokus, affärsmässighet och relationsskapande med hyresgästerna.
Uppfylla målen gällande NKI, ekonomisk avkastning samt långsiktigt hållbara fastigheter.
Dialog med kunderna om lokalbehov, lokalrenovering och lokalplanering.
Vara kravställare och projektägare för projekt (hyresgästanpassningar).
Framtagande och genomförande av hyreskontrakt, hyresförhandling och hyresavtalsbevakning.
Agera förvaltarrepresentant i projekt kopplat till försäljningsprocessen.
Ta fram fastighetsunderlag för objekten vid försäljning av objekten.
Delta i arbetet med att skapa moderna och ändamålsenliga lokaler för framtidens hälso- och sjukvård.
Eget ansvar för budget, prognoser, intäkts- och resultatuppföljning.
Framtagande av förvaltningsrapporter och beslutsunderlag för investeringar.
Analys av drift- och underhållsstatistiken samt fatta beslut om erforderliga åtgärder.
Som ny kollega kommer du att välkomnas i ett positivt och erfaret team som präglas av samarbete och omtanke. Tillsammans verkar ni för nöjda hyresgäster. Du utgår från Locums kontor i Solna och rapporterar till förvaltningsområdeschef.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning eller annan dokumenterad utbildning inom teknik eller fastighetsförvaltning.
Minst 3–5 års erfarenhet av att arbeta som förvaltare mot kommersiella fastigheter.
Kunskaper inom hyresjuridik, byggteknik och fastighetsekonomi.
God förhandlingsvana.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
Mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Personliga egenskaper
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är en prestigelös, jordnära, engagerad och hjälpsam lagspelare. Vidare har du ett stort fokus på hur du tillsammans med dina kollegor kan skapa värde och kvalité både för hyresgästerna och utvecklingen av det gemensamma fastighetsbeståndet.
Du tar gärna egna initiativ och har en förmåga att strukturerat och med stor nyfikenhet hitta bra lösningar. Vi ser även att du trivs i en roll med många kontaktytor och har en naturlig förmåga att skapa goda relationer.
Vad Locum erbjuder dig
Locum erbjuder dig ett utmanande och spännande arbete i en verksamhet som ständigt utvecklas, med samhällsnytta i fokus. Här finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid.
Om du delar Locums värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas här!
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som fastighetsförvaltare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Locum med Fasticon. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Imran Waheed på imran.waheed@fasticon.se.
Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 21 oktober.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren. Dessutom genomförs alltid en bakgrundskontroll innan anställning.
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus