OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
Samhällsbyggnadsförvaltningen består av verksamheterna Strategisk planering, Mark och exploatering, Fastighet, Allmän plats med park, gata och trafik, Vatten och avlopp, Måltidsservice samt Stab. På förvaltningen jobbar ungefär 400 personer och vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och med andra förvaltningar som jobbar med den fysiska och tekniska samhällsutvecklingen för kommunen. Vi satsar på gemensamma personalfrämjande aktiviteter som skapar en god stämning mellan medarbetarna på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en hållbar och väl fungerande vardag nu och i framtiden för Enköpingsborna.
Verksamheten Fastighet har cirka 150 medarbetare, med olika ansvarsområden som omfattar förvaltning, service och utveckling av kommunens fastigheter såsom skolor, omvårdnadsboenden, idrottsverksamheter och kontorslokaler.
På verksamheten för Fastighet är vi med och tar ansvar för framtidens Enköping.
Förvaltarenheten där denna tjänsten är placerad tillhör Samhällsbyggnadsförvaltningens verksamhet Fastighet. Enheten består idag av 8 medarbetare och tillsammans med fastighetsverksamhetens övriga enheter har vi till uppgift att erbjuda lokaler för undervisning, barnomsorg, äldreboenden, idrott och mycket mer. Vi förvaltar idag ca 330 000 kvadratmeter.
Du får hos oss engagerade kollegor och stora möjligheter att förverkliga dina goda idéer. Vi har en god stämning och gemenskap och vi hjälper och stöttar varandra när det behövs. Vi vill att våra medarbetare ska ha en god balans mellan arbetsliv och privatliv, att det ska finnas tid för båda.
I denna tjänst har du stor möjlighet att själv styra över din egen arbetsdag och arbetstider i och med att vi tillämpar flextid. Det finns också viss möjlighet till distansjobb utifrån verksamhetens behov.
ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetsförvaltare hos oss har du totalansvar för byggnaderna inom ditt förvaltarområde och dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
- ansvara för att skapa ett gott samarbete med verksamhetens kunder.
- ha löpande kontakt och hyresförhandlingar med hyresgäster och fastighetsägare.
- utveckla och förvalta fastighetsbeståndet, genom att till exempel planera och utföra underhåll, hantera myndighetskrav och upphandla ramavtal.
- bedriva fastighetsägaransvaret aktivt.
- ha kontakt med entreprenörer/företag/myndigheter samt beställning och kontroll av avropade uppdrag.
- ha ett ekonomiskt ansvar för fastighetsbeståndet
- uföra administrativa uppgifter, till exempel diarieföring.
KVALIFIKATIONER
För att vara rätt person i rollen som fastighetsförvaltare behöver du ha högskoleutbildning med inriktning byggteknik, förvaltning och fastighetsekonomi eller relevant yrkeserfarenhet med påbyggnadskurser inom fastighetsförvaltning.
Det är önskvärt att du har flerårig erfarenhet av fastighetsförvaltning.
Har du jobbat med hyresjuridik eller fastighetsekonomi ses detta också som meriterande.
Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss för att vi ska kunna samarbeta och trivas med varandra. För att lyckas i denna befattning krävs det att du är handlingskraftig, klarar av att hantera stor mängd information på ett strukturerat sätt, är ordningsam samt att du har ett ekonomiskt synsätt.
Att vara kundorienterad är också en viktig del i vårt uppdrag vilket innebär att du behöver vara lyhörd för kundernas förändringsbehov och på så sätt skapa förtroende.
Du behöver även kunna vara en god kommunikatör. Detta för att du måste kunna kommunicera tydligt i både tal och skrift då du till exempel ska presentera välgrundade beslutsunderlag.
Det är meriterande om du påvisar erfarenhet och ett stort intresse för de ekonomiska aspekterna av fastighetsförvaltningen. Att du anser att bland annat följa upp avtal, ha budgetansvar, ta hand om fakturor och att ta fram prognoser, är självklara arbetsuppgifter i din roll.
För denna tjänst är det ett krav att du har B-körkort.
Provanställning kan komma att eventuellt tillämpas för tjänsten.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltarchef Kurt Geschwindt
0171- 62 52 77
Gatuchef Titti de Verdier
0171-62 82 00
Arbetsledare Nathalie Vilhelmsson
0171-62 61 80
VA-chef Danielle Littlewood
0171-62 52 58
Utvecklingschef Lars-Inge Larsson
0171-62 50 08
Driftchef rörnät Stefan Wilhelmsson
0171-62 52 59
Kostchef, måltidsservice Viktoria Grönholm
0171-625171
Kökschef, Ljunggårdens kök Annika Pettersson
0171-477682
Samhällsbyggnadschef Magnus Åsman
0171 62 62 16
Tf förvaltarchef Gunilla Eksudd
0171-62 53 71