OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom fastighetsområdet äger och förvaltar Bollnäs kommun cirka 220 000 kvadratmeter lokaler fördelat på kommunens skolor, förskolor, idrottsanläggningar och affärslokaler.
Vi arbetar med genomförande av ny-, till- och ombyggnad samt förvaltning, underhåll och uthyrning av kommunens fastigheter. Vi ansvarar även för inhyrning från externa hyresvärdar. Fastighetsgruppen tillgodoser lokalbehovet för kommunens primära verksamheter, utbildning, vård och omsorg, kultur och fritid. Dessutom ansvarar vi för kommunens köp och försäljning av fastigheter, utarrendering av mark samt förvaltning av kommunens skogsinnehav.
Beskrivning
Vi söker en Fastighetsförvaltare som vill bli en del av Bollnäs kommuns Fastighetsgrupp
Som fastighetsförvaltare kommer du att ingå i Fastighetsgruppen och delta i arbetet med att förvalta och utveckla kommunens lokaler. Du kommer att ansvara för en del av kommunens fastighetsbestånd. Du ingår i ett team med fastighetsförvaltare, byggledare, drifttekniker och övrig personal samt entreprenörer som tillsammans ansvarar för förvaltningen av kommunens fastigheter.
Arbetsuppgifter
Som fastighetsförvaltare ansvarar du för fastighetens drift, underhåll, ekonomi, uthyrning och investeringar.
Några uppgifter som du kommer ansvara för:
- Uthyrning av lokaler, både internt och externt
- Hyresgästkontakter
- Underhållsarbete genom att planera och ansvara för reparationer och underhåll
- Ny-, till- och ombyggnad
- Uppföljning av energiförbrukning och energioptimering
- Miljöfrågor
- Ansvara för myndighetsbesiktningar
Kvalifikationer
För att lyckas i din roll som fastighetsförvaltare ska du ha relevant eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt samt ha en gedigen erfarenhet som projektledare i byggbranschen, antingen som beställare eller entreprenör. Du bör ha goda byggtekniska kunskaper tillika kunskaper och erfarenheter av byggprocesser och nyckelaktiviteterna i olika byggskeden. Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Några års erfarenhet av arbete som förvaltare med budget- och resultatansvar är önskvärt.
Meriterande är projektledarutbildning, erfarenhet av detaljplaner, plan- och bygglagen, kännedom om AB, ABT, AF, entreprenadavtal, BAS (Byggarbetsmiljösamordning) -utbildning samt erfarenhet som kvalitetsansvarig. Meriterande är även kunskap och erfarenhet av att arbeta med LOU.
Kan du arbeta i AutoCAD är det en fördel. Att arbeta med uppföljning av tid, kvalitet och ekonomi är en självklarhet för dig och du har goda IT-kunskaper. I ditt arbete möter du många kunder och därav läggs även stor vikt vid kundbemötande och lösningsorientering.
Villkor
Tjänsten som fastighetsförvaltare är på heltid. Anställningsformen är tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse. Individuell lönesättning.
Ansökan till tjänsten
Bollnäs kommun genomför denna rekrytering själva och du söker tjänsten genom att skicka in din ansökan innehållande CV samt personligt brev.
Frågor om tjänsten besvaras av fastighetschef Per Molin, per.molin@bollnas.se
Sista ansökningsdag är 2023-11-27
Vi tillämpar löpande urvalsprocess och vill därför gärna ha din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Bollnäs kommun
Vi anställda i Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus