OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 500 tillsvidareanställda och ca 500 timanställda. Förvaltningen omsätter drygt 700 mkr per år och består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Bemanning
• Logistik och utveckling
Fastighetsavdelningens uppdrag är att ansvara för drift och förvaltning av Varberg kommuns fastigheter så att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter att vara en professionell och stabil samarbetspartner med rätt prioriteringar.
Fastighetsavdelningen söker nu en fastighetsförvaltare som vill vara med och bidra till ett bättre Varberg. Du arbetar självständigt och ansvarar för dina fastigheter. Som stöd har du både en grupp förvaltare och specialistkompetenser att rådfråga och lära dig mer från.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är kort- och långsiktig underhållsplanering av kommunens fastigheter. Vi arbetar verksamhetsindelat med fokus på specifik förvaltning.
Detta gör att du snabbt blir kunnig på verksamhetensbehov och bygger ett bra kontaktnät.
Du ansvarar även för interna och externa kundkontakter och bygger ett bra samarbete med driftpersonalen.
Du ansvarar för att säkerställa att myndighetskrav gällande fastigheterna uppfylls samt gemensamt med fastighetsavdelningens enhetschefer och övriga fastighetsförvaltare upprätta och efterfölja processer och rutiner.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Vi behöver ha följande kvalifikationer:
- Byggtekniska kunskaper
- Fastighetsekonomiska kunskaper
- Fastighetsjuridiska kunskaper
- Kunskap och erfarenhet av service till kund
- Kunskap om hur man underhållsplanerar en fastighet
- Mycket god datorvana
- Körkort B
Meriterande om du besitter en installation- eller byggteknisk bakgrund.
Vi behöver dig som är självgående, driven och engagerad. Du har ett genuint fastighetsintresse och en hög servicenivå mot våra kunder. Du förstår vikten av utveckling och förändring av processer och rutiner för att förbättra och effektivisera vårt arbete med fastigheterna och mot kunderna.
Du har en god samarbetsförmåga både mot kunder och kollegor och är en problemlösare med fokus på tydlighet, goda relationer och bra samarbeten.
ÖVRIGT
Kommunens policy är att erbjuda alla sina anställda önskad sysselsättningsgrad. Det innebär att även för de tjänster som utannonseras som deltider, så finns möjlighet att önska högre sysselsättning. De utökningar som erbjuds kan innebära kombinationer av arbetsuppgifter och arbetsplatser.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Olson
0340-88339
Lotta Olanya
0340-88324
Johannes Hjelte
0340-88729
Suzanne Persson
0340-87182
Britt-Marie Theliander
0340-88726
Helén Albino Andersson
0340-883 53
Sophia Ånhed
0340-697174
Jaroslava Nilsson
0340-697183
Kommunals exp.
0340-885 35
Enhetschef Ronny Arvidsson
0340-882 40