OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Övergripande beskrivning
Det övergripande syftet med rollen som förvaltare är att aktivt ansvara för det utpekade fastig- hetsbeståndet ur ett övergripande förvaltarperspektiv, och att detta görs på ett affärsmässigt optimalt sätt. Förvaltaren leder, fördelar och utvecklar det dagliga arbetet med drift och un- derhåll samt ansvarar för att detta görs utifrån en förvaltningsfilosofi som innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och arbete med att förbättra fastighetens drifts- netto. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat.
Rapporterar till: Områdeschef
Huvudsakliga ansvarsområden
Denna beskrivning är givetvis inte heltäckande, utan beskriver just de huvudsaI‹Iiga ansvarsom- rådena i rollen som förvaltare. Bolagets verksamhet förutsätter flexibilitet och att omfördel- ning av arbetsuppgifter mm från tid till annan kan sI‹e för att verksamheten ska fungera på bästa sätt.
- Ansvara för skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet
- Kontal‹t med hyresgäster
- Ansvara för Myndighetskrav
- Arbetsleda och resursplanera fastighetstekniker
- Lol‹alt agera förebild för och representera Hembla där vårt arbete med rullande ROT och social hållbarhet är en viktig komponent i arbetet
- Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget
- Ansvara för planerat underhåll, Iöpande förvaltning och investeringar
- Delal‹tig i att upprätta fastighetsplan
- Ansvara för energiuppföljning med stöd av driftsorganisationen
- I nköp och ansvar för eventuellt lager
- U pphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer till rätt pris och rätt kva- litet inom utsatt tid i samråd med områdeschef
- Upphandlingar av t ex entreprenörer, agera beställare och driva förhandlingar som väger nytta och kvalitet mot kostnad på ett effektivt och professionellt sätt
- Besiktning av Iägenheter
- Tillsammans med med arbetarna utveckla bostadsområdet på flera nivåer
- Driva förändrings- och förbättringsarbete
Nyckeltal
I nköp, driftkostnader, energiförbrukning, planerat underhåll, investeringar, personal
Kvalifikationer
Utbildning
Universitets- högskole- ellerYH-utbildningeller motsvarande, alternativ gymnasiekompetens i kombination med relevant yrI‹eserfarenhet inom fastighetsförvaltning.
Erfarenhet och kompetens
- Ett par års erfarenhet av förvaltning av bostadsfastigheter
- Dokumentera erfarenhet av och god beställarkompetens
- Goda kunsI‹aper i Officepaketet, utmärkta Excelkunskaper i synnerhet
- Erfarenhet av att ha ett resultatansvar för ett bestånd i förhållande till satt budget
- Ha arbetat i en affärsdriven organisation
- Erfarenhet av upprättande av fastighetsplaner samt genomförande av desamma
- Beroende på bestånd på området - storlek och komplexitet - erfarenhet av personal- ledande funktion
- Grundläggande kunskaper i hyresjuridik
Övrigt
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav i denna roll
Omfattning
Start: snart möjligt
Uppdragslängt: 6 månader
Arbetstid: Heltid
Placering: Göteborg
Kontaktuppgifter och ansökan
Om du har frågor och funderingar är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell 0705869311 eller cw@devotum.se
Välkommen med din ansökan på vår hemsida redan idag då vi intervjuar och anställer kandidater löpande.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus