OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsförvaltare
arbetsbeskrivning.
Gillar du ansvar och varierande arbetsuppgifter? Strävar du alltid efter att arbeta för hög kundnöjdhet? Då är denna en tjänst för dig!
I denna roll ansvarar du för förvaltningen av fastigheter. Du eftersträvar att ha nöjda kunder i ditt område genom strukturerad och proaktiv förvaltning och du har ansvaret för att kontakten och samarbetet med hyresgästerna utvecklas på ett positivt sätt. Du ansvarar för att fastigheterna fungerar väl och du beställer och följer upp, drift, skötsel och underhållsåtgärder. Du säkerställer en bra balans mellan teknik, kund, ekonomi och affärsmässighet. Du bidrar aktivt till att det ekonomiska resultatet i dina fastigheter utvecklas enligt mål och planer och detta gör du genom planering, tillsyn, uppföljning och analys. Du har befogenhet att utföra åtgärder inom fastställd driftbudget för dina fastigheter.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
ansvarsområden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Tillsammans inom förvaltningsområdet och med extern fastighetsskötsel utveckla kundrelationer, service och arbetssätt mot våra hyresgäster med utgångspunkt från mål.
• Planera och arbeta förebyggande med tillsyn, skötsel och avhjälpande underhåll genom att beställa det av egen personal eller entreprenörer och genomföra uppföljning av utförda jobb.
• Aktivt bidra i ekonomisk planering och uppföljning samt analysera och vidta åtgärder för att det ekonomiska resultatet i dina fastigheter utvecklas enligt mål och planer.
• Aktivt bidra i framtagande och uppföljning av områdesplan, underhållsplan etc.
• Beställa och delta i lokalanpassningar och tillse att nödvändiga beslutsunderlag tas fram.
• Delta i projektmöten.
• Kontrollerar, kontera och godkänna fakturor.
• Ansvara för att fastighets- och områdesinformation löpande distribueras till SHIS och övriga hyresgäster.
• Delta i projektmöten i egna fastigheter samt ansvara för att motta och driftsätta modulbostäder för nyanlända.
• Hanterar enklare störningsärenden, olovliga andrahandsuthyrningar, trygghets- och försäkringsärenden.
omfattning.
Start 2019-09-01-2019-12-31, med chans till förlängning
Heltid
Arbetstider: Mån-tors 08.00-17.00, fre 08.00-15.00, med viss flexibilitet
kvalifikationer.
• Minst eftergymnasial utbildning med inriktning mot fastighetsförvaltning, teknik, ekonomi eller annat relevant område.
• Körkort
Personliga egenskaper
• Samarbetsförmåga
Arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Affärsmässighet
Förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Fokuserar på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv.
• Problemlösande förmåga
Arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
• Självgående
Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Serviceinriktad
Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälp andra och anstränger sig i att leverera lösningar.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
erfarenhet.
• Minst 3 års erfarenhet av fastighetsförvaltning.
• Erfarenhet av förvaltning av specialbostäder
• Kunskap om förvaltning av både bostäder och lokaler.
ansökan.
Sista ansökningsdag 2019-08-09, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Linnea Brandt, linnea.brandt@randstad.se
om randstad.
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martin Sjögren
Ninos Saado
Ragulan Tharmalingam, Ninos Saado, Elin Sandqvist
Linda Milve
Ellinor Hammar
Agneta Löfgren
Caroline Larsson
Martin Ogemar
Ellinor Hammar
073-0644786
Niclas Norenius Marander