OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.
Regionfastigheter har som huvudsaklig uppgift att erbjuda våra hyresgäster verksamhetsanpassade och ändamålsenliga lokaler. Region Blekinge disponerar ca 280 000 m2 lokalyta fördelat på framförallt sjukhus och vårdcentraler. Vi är ca 35 anställda som arbetar med fastighetsförvaltning samt ny- och ombyggnationer.
Avdelningen för fastighetsförvaltning ansvarar för lokalförsörjning till Region Blekinges alla verksamheter. På avdelningen arbetar 11 medarbetare med bland annat fastighetsdokumentation, fastighetsekonomi, fastighetsutveckling, planerat underhåll, brandskydd samt hyresgästkontakter.
Regionfastigheters fastighetsförvaltare innehar nyckelroller för att lokalförsörjningsprocessen skall fungera effektivt.
ARBETSUPPGIFTER
Du tar fram och utvecklar strategier och processer för fastighetsorganisationens digitala information och informationsflöden. Syftet är att göra information tillgänglig, synlig, begriplig och användbar där (och när) den gör mesta nytta för regionens verksamheter. Här är det du som leder arbetet, och ser till att det implementeras och tillämpas av medarbetarna på regionfastigheter. Det gör du genom att informera och utbilda dina kollegor.
Du ansvarar för systemförvaltningen av fastighetsdatasystemet samt dess vidareutveckling. Det innebär bland annat att du är vår kontaktperson mot systemleverantören och våra nyttjare av systemet.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning, gärna med bygginriktning eller systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet som vi värderar likvärdig. Vi tror att du har jobbat med fastighetsförvaltning eller inom byggbranschen med fokus på informationsflöden och digitala informationsstrategier.
Vi söker dig som är en metodisk problemlösare, har goda ledarskapsegenskaper och är strukturerad . Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som med din personlighet och ditt engagemang bidrar till utvecklingen av avdelningen. För att du ska trivas hos oss bör du drivas av utveckling samt gilla och att ta egna initiativ.
Eftersom du kommer fungera som stöd för driftpersonal, byggprojektledare och fastighetsförvaltare m.fl. är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, kan entusiasmera och skapa goda relationer. Du är en god pedagog och kan förmedla budskap med tydlighet och enkelhet.
Arbetsuppgifterna förutsätter god skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och motiveras av att arbeta med komplexa frågor. Vidare är du resultatorienterad och har förmågan att tänka strategiskt med ett brett perspektiv på att organisera och integrera information och informationsflöden. Du ska ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06