FASTIGHETSFÖRVALTARE MED PERSONALANSVAR

Arbetsbeskrivning

Välkommen till vår arbetsplats – Sölvesborgshem AB är ett allmännyttigt bostadsbolag med 28 anställda och vi är Sölvesborgs största fastighetsbolag. Vi hyr ut ca 1 400 lägenheter samt ca 260 omsorgslägenheter i och omkring Sölvesborg i västra Blekinge. Våra lägenheter finns främst i flerbostadshus, men vi har även marklägenheter och radhus för uthyrning.

Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet bolag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Beslutsvägarna är korta och snabba. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande. Vi har kommit en bra bit på vägen på vår digitaliseringsresa och vi ska fortsätta vara innovativa och lösningsorienterade inför kommande år. Framöver kommer ett stort fokus att läggas på hållbarhet-, drift- och underhållsfrågor. Det innebär att vi står inför en mindre omorganisation och du blir en viktig del i förändringsarbetet. Vi sätter också stort värde på vår fina gemenskap och uppskattar att alla hjälps åt när det behövs.
Inom Sölvesborgshem finns en stark värdegrund som bygger på prestigelöshet, resultat och ansvar. Är du en person som är lösningsorienterad? Vill du utvecklas och växa i ditt arbete? Gillar du möjligheten att kunna påverka, både i samhället i stort men även interna arbetsrutiner? Då har du kommit alldeles rätt.

Om tjänsten
I uppdraget som chef har du ansvar för såväl personal, verksamhet som ekonomi inom din enhet. I din roll ingår flera ansvarsområden - bland annat fastighetsägaransvar, medarbetaransvar, budget- och resultatansvar samt arbetsmiljöansvar. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till vd.
Utifrån bolagets affärsmål driver och utvecklar du avdelningen tillsammans med dina medarbetare. Till din hjälp har du ett team om 12 personer bestående av bovärdar, reparatörer, snickare och målare. I din chefsroll förväntas du att ta ansvar för att dina medarbetare har rätt förutsättningar att utföra sina arbetsuppgifter på ett bra sätt. Det innebär att du stöttar dem i att vilja, kunna och ansvara för sitt arbete. Förtroende skapar du genom ett tydligt ledarskap och en god samarbetsförmåga och ditt arbetssätt präglas av ärlighet och välvilja.
En viktig del i rollen är din förmåga att kommunicera med olika personer på olika nivåer och i skilda sammanhang. För att du med lätthet ska kunna hantera externa kontakter och ta till dig skriftlig information vill vi att du obehindrat kan uttrycka dig
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Förändringsledning – organisationsstruktur 2022.
Tillse att de lagkrav som är kopplade till fastighetsägaransvaret efterlevs.
Leda den dagliga förvaltningen på ett optimalt sätt utifrån kostnadseffektivitet och kundnöjdhet.
Säkerställa att fastighetsbeståndet förädlas och utvecklas på ett hållbart och långsiktigt sätt genom underhållsplanering.
Agera beställare och kravställare av underhållsprojekt.
Utveckla processer, optimera och effektivisera arbetssätt för enheten.
Ansvara för budget, prognoser, affärsplan och driftnettot för din enhet.


Kvalifikationer:
• Du har en för tjänsten relevant akademisk utbildning, alternativt har du erhållit motsvarande kompetens genom arbete.
• Erfarenhet från liknande befattningar inom fastighetsbranschen och tidigare ledarskapskompetens.
• Erfarenhet av fastighetsekonomiskt arbete med resultat- och budgetansvar.
• Erfarenhet av relationsskapande arbete och kontakt med leverantörer och entreprenörer.
• Mycket god digital kompetens.
• Krav på B-körkort.
• Kan uppvisa goda referenser.

Meriterande:
• Erfarenhet av förändringsarbete och hållbarhetsfrågor.
• Tidigare arbete med driftoptimering och processer.
• Erfarenhet av fastighetsförvaltning inkl. drift- och underhållsplanering.
• Kunskap om fastighetsägaransvar och myndighetskrav.
• Kunskap om Lag om offentlig upphandling (LOU).
• Kunskap om hyres- och entreprenadjuridik, bl.a. hyreslagen.
Din ansökan
I din ansökan beskriver du vem du är, din bakgrund, ett tänkt löneanspråk och vad du kan tillföra Sölvesborgshem. Välkommen att mejla din ansökan, senast den 30 maj 2022, med bifogat cv och personligt brev till Johan Persson, ekonomichef samt HR-ansvarig:
johan.persson@solvesborgshem.se
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum, tveka inte att inkomma med din ansökan redan i dag.
För mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Pär Ihr, vd:
par.ihr@solvesborgshem.se
Tel: 072-188 61 98
Vi ser fram emot att höra av från dig!

Samtliga samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes i denna rekryteringsprocess.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sölvesborgshem AB Sölvesborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 22 maj 2022

Postadress

Stortorget 1
Sölvesborg, 29431

Liknande jobb


Underhållsansvarig

Underhållsansvarig

24 november 2024

Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024