OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg. Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig. Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla. Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Fastighetsförvaltnings- och projektavdelningen är en del av kultur-, fritids- och teknikförvaltningen och har hand om kommunens bebyggda fastigheter. Vi förvaltar ungefär 220 000 m² verksamhetslokaler och ungefär 25 000 m² utvecklingsfastigheter. Avdelningen ansvar för ny- och ombyggnad av lokaler för kommunala verksamheter, såsom skolor, förskolor och särskilda boenden etc. På avdelningen är vi fyra förvaltare, en lokalsamordnare, sju byggprojektledare och en administratör. Vi är ett glatt gäng och vår arbetsplats präglas av gott samarbete och högt till tak.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som fastighetsförvaltare med samordningsansvar innebär bland annat att du är samordnare för förvaltning av fastigheter, dess driftsavtal med extern entreprenör, budget och budgetuppföljning. Du ska vara drivande i långsiktig planering av underhåll samt energibesparande åtgärder.
Utöver samordningsansvar kommer du att ansvara för ett eget fastighetsbestånd, där du är beställare av planerade underhållsåtgärder och har löpande avstämning av dessa utifrån genomförande och ekonomi. I tjänsten som fastighetsförvaltare ingår både kundansvar och fastighetsansvar. Du bistår och stöttar kunder i fastighetsrelaterade frågor, arbetar med långsiktig planering av underhåll och ansvarar för att god teknisk status upprätthålls i ditt förvaltarområde.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet? Då ska du söka tjänsten!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av branschen. Erfarenhet från kommunal fastighetsförvaltning och grundläggande kunskaper i LOU och Xpand är en merit. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som med din personlighet och ditt engagemang bidrar till utvecklingen av avdelningen. Arbetsuppgifterna förutsätter god skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för din uppgift och motiveras av att arbeta med komplexa frågor. Du ska även ha goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift.
Som person är du strukturerad, självgående och engagerad. Du besitter en ekonomisk medvetenhet, kan hantera stressfulla situationer på ett bra sätt samt innehar ett B-körkort för manuell växellåda.
ÖVRIGT
I denna rekrytering tillämpas löpande urval så vänta inte med din ansökan. Intervjuer planeras till vecka 26
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus