OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett av Sveriges största privata fastighetsbolag som dessutom befinner sig i en stark tillväxtfas? Är du en självgående, flexibel och engagerad förvaltare med tidigare erfarenhet från samhällsfastigheter. Vi söker nu två förvaltare till Samhällsfastigheter i Uppsala där en kommer ha ett bestånd i Uppsala med omnejd och den andra kommer ha Sigtuna Märsta!
Om rollen
Som förvaltare är du budget- och resultatansvarig för en fastighetsportfölj bestående av en del av våra samhällsfastigheter i region nord. Du arbetar för en långsiktig fastighetsutveckling och du säkerställer ett bättre driftnetto genom fokus på energieffektivisering och förebyggande arbete med drift, underhåll och förvaltningsprojekt. Du arbetar proaktivt med att hitta förbättringspotential i din fastighetsportfölj och ansvarar för att driva utvecklingen framåt i enlighet med Rikshems fastighetsstrategier. Du ansvarar för kontakt och samordning gentemot leverantörer och entreprenörer i olika underhållsprojekt och hyresgästanpassningar, och du kommer även ha daglig kontakt med hyresgäster och andra intressenter i området.
Hos Rikshem arbetar du i ett kompetent team bestående av fastighetschef, projektledare och förvaltare, fastighetstekniker och du har även tät dialog med övriga funktioner inom förvaltning och projekt. Du kommer ha ansvar för ca 25 fastigheter i snitt som är fördelade på de två olika distrikten Uppsala med ett bestånd på ca 55 000 kvadratmeter och Sigtuna/Märsta med ca 75 000 kvadratmeter inkl. en fastighet i Norrtälje, men båda kommer utgå ifrån vårt Uppsalakontor. Du rapporterar i denna roll till Fastighetschefen.
Är det här du?
Vi tror att du endera har högskoleutbildning i grunden inom exempelvis ekonomi, fastighetsförvaltning eller byggingenjör eller har gått en YH-utbildning eller har förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet.
Det är meriterande om du har ett antal års erfarenhet av en liknande roll inom fastighetsförvaltning och gärna inom samhällsfastigheter. Du har god ekonomisk förståelse, övergripande kunskaper inom fastighetsteknik. Det är meriterande om du har vana att samordna och handla upp underhålls- och ombyggnadsprojekt. Utöver detta ser vi gärna att du har;
· God förståelse för entreprenadjuridik.
· BAS-P och BAS-U är meriterande.
· Goda kunskap kunskaper inom arbetsmiljö.
· Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och Officepaketet.
· B-körkort är ett krav.
Som person är du van vid att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven, resultatmedveten och kundorienterad med en naturlig fallenhet för att skapa och upprätthålla goda relationer. Du har intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och en prestigelös inställning gentemot dina kollegor och samarbetspartners.
Rikshem arbetar för att vara en inkluderande organisation och söker därför dig som kan bidra med nya perspektiv, värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.
Varför Rikshem?
På Rikshem arbetar vi utifrån värdeorden DNA - Drivande, Närvarande, Ansvarstagande. Hos oss finns stora möjligheter till personlig för dig som har drivkraft och engagemang. Vi erbjuder en trygg arbetsgivare med fortsatta expansionsplaner och höga ambitioner där du kan växa med oss. Bland annat med fokus på ökad hållbarhet, digitalisering och långsiktig kundnöjdhet. Du som medarbetare förutsätts vara nyfiken och delta i och påverka vår framtida utveckling. Läs mer på www.rikshem.se.
Vi kommer att börja bjuda in till intervjuer från v. 32.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063