OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Falköpings Hyresbostäder AB är Falköpingsbornas egna bostadsbolag genom att vi ägs av Falköpings kommun. Vi har också ett dotterbolag, Fastighets AB Mösseberg, där vi förvaltar industrifastigheter.
Som kommunens största hyresvärd bidrar vi till kommunens ambition om att vara en bostadsort som erbjuder ”det goda livet”. Med våra 2000 lägenheter i olika storlekar belägna, inte bara i tätorten, utan också i flera av våra samhällen så bidrar vi till många alternativa boenden. Vi har såväl äldre fastigheter som helt nybyggda med 100% tillgänglighet. Det är inte bara ålder som skiljer fastigheterna åt utan standard och därmed också prisbild. Med andra ord så har vi ett lägenhetsbestånd som bör passa de flesta smaker.
Vi är idag drygt 30 anställda och vi lägger stor vikt vid att ha en god service som utgår från våra olika områden samt från vårt centralt belägna kontor.
Dina arbetsuppgifter
Som fastighetsförvaltare erbjuder vi dig en spännande och varierande tjänst då fastighetsförvaltningen idag ansvarar för förvaltning, besiktningar, drift och energioptimering samt fastighetsskötsel. I rollen som fastighetsförvaltare ansvarar du för underhåll, myndighetsbesiktningar och systematiskt brandskyddsarbete samt har ett medarbetaransvar för ca 20 fastighetsskötare där du också stöttar områdesansvariga i deras arbete att leda och fördela det dagliga arbetet. Vidare arbetar du efter uppsatta mål i Klimatinitiativet och ansvarar tillsammans med fastighetschefen för budget och beställning av underhållsarbete samt resultat- och prognosuppföljning i underhållsbudgeten. I din roll ingår också inköp och uppdateringar i fastighetssystemet.
Din profil
För att lyckas i rollen som fastighetsförvaltare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller fastighet samt goda fastighetskunskaper. Du är en van ledare med erfarenhet av projektledning, inköp samt lag - och avtalsfrågor.
Har du tidigare arbetat med energispar - eller klimatarbete ser vi det som meriterande. Då vi just nu befinner oss i en digitaliseringsfas ser vi gärna att du har goda systemkunskaper samt har erfarenhet av att implementera nya digitala lösningar. Som person är du strukturerad, flexibel och prestigelös samt har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor.
Du har körkort samt goda kunskaper i svenska och engelska. I den här tjänsten värdesätter vi lokal förankring.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryterare Monika Psag-Milicic på 0720-030129. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn.
Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 46 orter, med över 2500 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.
Vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus