OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och påverka utvecklingen av det framtida Örebro? Stadsbyggnadskontoret söker dig som vill ha spännande utmaningar och hjälpa till att driva planeringen av Örebro framåt!
Om tjänsten
Vi söker nu en fastighetsförvaltare med ansvar främst för våra inhyrda kontrakt med förvaltaransvar samt för de egenägda bostadsrätterna. För de inhyrda kontrakten kan omförhandling komma att bli aktuellt utefter behov och löptider. Bostadsrätterna är ca 240 st och består till största del av våra Trygghetsbostäder, resterande är bostadsrätter utspridda i Örebro som hyrs ut främst via verksamhet. Inom beståndet finns även gruppbostäder, ett fåtal skolor och förskolor.
Tjänsten innefattar att du är ansvarig för kommunens bostadsrätter som hyrs ut både internt och externt, du tecknar och upprättar hyresavtal, driver ombyggnationsprojekt och du har ett ekonomiskt ansvar över de objekt som du förvaltar.
Då Örebro kommun genomför en omorganisation är denna tjänst för tillfället placerad på Markenheten men kan komma att flyttas organisatoriskt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• ansvara för vårt bestånd främst inom bostadsrätter och inhyrda kontrakt
• skapa och följa underhållsplaner
• upprätta avtal
• besikta objekt
• fakturahantering
Kompetenskrav
• utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan relevant utbildning
• minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete och arbetsuppgifter
• B-körkort
För att passa för denna tjänst krävs det att du är en självgående person som drivs av att arbeta målinriktat och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du en person med god social kompetens som har lätt att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och har ett strukturerat arbetssätt. Du har dessutom god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift och är en lagspelare med stort engagemang.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kompetens gällande upphandling
• kompetens inom fastighetsrätt
• erfarenhet att vara beställare och/eller utförare av teknisk drift
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Mark- och exploateringsavdelningen är en av tre avdelningar på förvaltningen Stadsbyggnad med sammanlagt cirka 150 medarbetare. Stadsbyggnad återfinns i Citypassagen (byggt 2019) intill Örebro centralstation. Kontoret har aktivitetsbaserat arbetssätt med stor individuell flexibilitet och goda möjligheter till samverkan mellan förvaltningarna inom samhällsbyggnadsområdet.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 21 mars.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67