OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Botkyrka kommuns fastighetsförvaltning och har kompetens inom hyresjuridik, fastighetsekonomi samt erfarenhet av förhandling? Vi söker nu en relationsbyggande kund- och ekonomiförvaltare för ett utvecklande konsultuppdrag hos Botkyrka kommun. Som fastighetsförvaltare kommer du tillsammans med fyra kollegor förvalta kommunens totala fastighetslokaler om ca 500.000kvm, varav ca 100 000 kvm är inhyrda från externa fastighetsägare. Du kommer bland annat arbeta med förhandling av avtalsvillkor och hyresgästanpassning, avtalsbevakning av förlängningar och uppsägningar samt ansvar över det ekonomiska utfallet, prognoser och budget. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Vi söker en utvecklingsinriktad och strukturerad fastighetsförvaltare som vill vara med och driva och utveckla arbetet med Botkyrka kommuns fastighetsbestånd. Botkyrka Kommun är den femte största kommunen i Region Stockholm och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 93 000 invånare och cirka 6 000 medarbetare.
Fastighetsförvaltningen består idag av nio medarbetare som ansvarar för förvaltningen av kommunens fastigheter och inhyrda bestånd. Inom enheten finns kund- och ekonomiska förvaltare, förvaltare för planerat underhåll, säkerhetssamordnare och tillgänglighetssamordnare. I din roll som kund- och ekonomiförvaltare kommer du tillsammans med fyra andra kollegor förvalta kommunens totala fastighetslokaler om ca 500.000kvm, varav ca 100 000 kvm är inhyrda från externa fastighetsägare, och omsätter ca 750 miljoner om året.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Förhandling av avtalsvillkor och hyresgästanpassning, både gällande ny- och omförhandlingar
• Avtalsbevaka förlängningar och uppsägningar
• Ansvara för det ekonomiska utfallet, prognoser och budget
• Hålla sig ajour med organisationens lokalbehov
• Delta i utvecklingen av fastighetsförvaltningen
• Samarbeta med projektledare inom byggprojekt
Arbetstider
Konsultuppdraget är på heltid, start omgående och med en uppdragslängd på 6 månader, med möjlighet till förlängning.
Kvalifikationer
Vill du vara med och utveckla Botkyrka kommuns fastighetsförvaltning och har kompetens inom hyresjuridik, fastighetsekonomi samt erfarenhet av förhandling? Är du dessutom relationsbyggande samt har en högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom teknik/ekonomi/juridik, gärna med inriktning mot fastighet? Då har vi uppdraget för dig!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom teknik/ekonomi/juridik, gärna med inriktning mot fastighet.
Flerårig erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i rollen.
Mycket god förhandlingsvana och goda kunskaper om avtals- och hyresjuridik samt fastighetsekonomi.
Grundläggande tekniska kunskaper och en förståelse för vad som driver kostnader på kort och lång sikt.
Det är meriterande om du har:
Kompetens inom LOU (Lagen om offentlig upphandling).
Tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är stimulerad av att ingen dag är den andra lik, som är kundorienterad och har en förmåga att se och möta våra kunders behov. Du har en god kommunikativ förmåga och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Du är dessutom duktig på att skapa förtroende och relationer med din omgivning såväl internt som externt. För att trivas i rollen söker vi dig som är analytisk och kan se och förstå komplexa samband utifrån ett helhetsperspektiv. Med mod, engagemang och gott omdöme organiserar, strukturerar och planerar du ditt arbete så att du slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vi ser gärna att du har ett starkt intresse för utvecklingsfrågor och kapacitet att bygga upp en hållbar och effektiv process för arbetet.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Ansök senast 2021-08-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Emelie Cedergren, rekryterare/junior konsultchef, emelie.cedergren@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044