OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en fastighetsförvaltare med ansvar för kommunens bostadsrätter och bostäder med sociala kontrakt. Bostadsrätterna är ca 240 st och består till största del av våra Trygghetsbostäder, resterande är bostadsrätter utspridda i Örebro som hyrs ut främst via verksamhet.
Om tjänsten
De sociala bostäderna finns till stor del utspridda i kommunen och kräver god kontakt med våra interna verksamheter. Inom beståndet finns även gruppbostäder, ett fåtal skolor och förskolor. Fler förvaltningsobjekt kan tillkomma.
Tjänsten innefattar att du är ansvarig för kommunens bostadsrätter och del av bostadsbeståndet som hyrs ut både internt och externt, du tecknar och upprättar hyresavtal, driver ombyggnationsprojekt och du har ett ekonomiskt ansvar över de objekt som du förvaltar. För att passa för denna tjänst krävs det att du är en självgående person som drivs av att arbeta målinriktat och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du en person med god social kompetens som har lätt att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och har ett strukturerat arbetssätt. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och är en lagspelare med stort engagemang.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ansvara för vårt bestånd främst inom bostadsrätter och sociala avtal
• skapa och följa underhållsplaner
• upprätta avtal
• besikta objekt
• fakturahantering
Om arbetsplatsen
Mark- och exploateringsavdelningen är en av fyra avdelningar på förvaltningen Miljö- och Stadsbyggnad med sammanlagt cirka 190 medarbetare. Miljö- och Stadsbyggnad återfinns i Citypassagen (byggt 2019) intill Örebro centralstation. Kontoret har aktivitetsbaserat arbetssätt med stor individuell flexibilitet och goda möjligheter till samverkan mellan förvaltningarna inom samhällsbyggnadsområdet.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att passa för denna tjänst krävs det att du är en självgående person som drivs av att arbeta målinriktat och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare är du en person med god social kompetens som har lätt att samarbeta och relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Du tar ansvar för din uppgift och har ett strukturerat arbetssätt. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och är en lagspelare med stort engagemang. För den här tjänsten behöver du också ha vana att ha flera saker på gång samtidigt och har viljan att lära dig och fördjupa dig inom ditt område.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, byggteknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• B-körkort
Meriterande:
• kompetens gällande upphandling
• kompetens inom fastighetsrätt
• erfarenhet att vara beställare och/eller utförare av teknisk drift
• erfarenhet av fastighetstransaktioner
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67