Arbetsbeskrivning
Trivs du i rollen som projektägare? Vill du kombinera det med att förvalta livsviktiga fastigheter? Då kan rollen som fastighetsförvaltare hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
Till förvaltningsområde Huddinge söker vi en erfaren och engagerad fastighetsförvaltare. I en koordinerande roll tillsammans med teknikförvaltare och driftcontroller ansvarar du som fastighetsförvaltare för att vårda och utveckla relationerna med hyresgästerna.
I rollen som fastighetsförvaltare har du ett viktigt uppdrag inom förvaltningen där du kommer att samverka med många olika kontakter, både internt och externt. Du har fullt budget- och resultatansvar för dina tilldelade byggnader.
Som fastighetsförvaltare hos Locum ansvarar du för hyresgästernas nöjdhet, att skapa goda ekonomiska förutsättningar och att verka för långsiktiga kundrelationer. Hyresgästerna är till största del regionsägda vårdaktörer och utöver dem finns hyresgäster som tex driver café, apotek eller lunchrestaurang. I fastigheterna pågår ständiga underhållsarbeten och hyresgästanpassningar och det är du som fastighetsförvaltare som agerar projektägare. Du kommer att involveras i denna modernisering med allt från kravställning, uppföljning till mottagande av färdiga projekt.
Förvaltningsteamet arbetar nära den interna projektorganisationen i syfte att skapa kvalitets- och kostnadseffektiva projekt där du som förvaltare främst ansvarar för kravställning och mottagande av projekten.
Vidare i denna roll ingår exempelvis:
Tydligt kundfokus, långsiktigt relationsskapande med hyresgästerna
Uppfylla målen gällande NKI, ekonomisk avkastning samt långsiktigt hållbara fastigheter
Dialog med kunderna om lokalbehov, lokalrenovering och lokalplanering
Fullt ansvar för budget, prognoser, intäkts- och resultatuppföljning
Framtagande av förvaltningsrapporter och beslutsunderlag för investeringar
Vara kravställare och projektägare för hyresgästanpassnings- samt större investeringsprojekt
Ta emot färdiga projekt från projektavdelning in i förvaltningsskedet
Delta i arbetet med att skapa moderna och ändamålsenliga lokaler för framtidens hälso- och sjukvård.
Du utgår i huvudsak från lokalkontoret i Huddinge men vistas även på huvudkontoret på Södermalm. Locum tillämpar hybridarbete. Du rapporterar till förvaltningsområdeschefen.
Är det här du?
För att vara framgångsrik i denna roll har du en eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning samt flerårig erfarenhet från likande roll mot kommersiella fastigheter. Du har mycket goda kunskaper inom fastighetsekonomi och hyresjuridik samt grundläggande kunskaper inom bygg- och installationsteknik. Om du har dokumenterad erfarenhet av projektägandeskap, kunskap om LOU och AFF samt vana av att arbeta i en politiskt styrd organisation, i kommunal eller statlig verksamhet ser vi det som meriterande.
I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, har en positiv framtoning och ser lösningar. Du är dessutom strukturerad, engagerad och en måldriven lagspelare. Du tycker om att bygga långsiktiga relationer och drivs av att göra smarta investeringar som bidrar till en bättre vård i samhället.
Hos Locum får förvalta och utveckla komplexa fastigheter, och ansvara för mindre och större investeringar. Du får en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor i en kultur som präglas av tydliga ledord, ordning och reda och öppenhet.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Locum med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via ”ansök”-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Gaard på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Locums fackliga representanter är:
Mickael Andersson, Vision, 08-123 170 00.
Christina Lorenzen, Akademikerföreningen, 08-123 170 00.
Karin Sjöndin, Ledarna, 08-123 170 00.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus