OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PFA Bostad hyr ut och förvaltar lägenheter och lokaler i Karlstad och Kil. Bolaget har ett fastighetsbestånd på totalt 31 fastigheter. PFA Bostad etablerades 2019 och ägs till 100 procent av PFA Pension, Danmarks största pensionsbolag. Målet är att bygga en stark relation / partnerskap med kommunen och ta ett socialt initiativ för att förbättra levnadsstandarden för hyresgästerna, bland annat genom att klimatanpassa fastigheterna.
Vi på PFA Bostad har ett hundraårsperspektiv på våra investeringar. Detta underlättar betydligt för oss att hålla ett långsiktigt perspektiv på alla investeringar vi gör i våra fastigheter och bostadsområden. Läs mer om oss Om oss – PFA Bostad
Nu söker vi Fastighetsförvaltare
Som Fastighetsförvaltare är du den som har det övergripande ansvaret för att den dagliga driften av våra lägenheter och lokaler fungerar på bästa sätt. Rollen är bred, och innebär bland annat:
• Kontakt och ansvar för befintliga leverantörer
• Offert- och upphandlingsarbete
• Projektledning, underhållsplanering samt skadehantering
• Driva renoveringsprojekt
• Utföra besiktningar
• Daglig kontakt med hyresgäster, fånga upp felanmälningar & säkerställa att de blir åtgärdade
• Leda och bistå ett team på 3 fastighetsskötare
• Säkerställa att fastigheternas tekniska system fungerar optimalt, och att myndighetskrav efterföljs
Din profil
Du är tekniskt intresserad och tycker om kontakt med människor. Du har en bakgrund inom fastighetsbranschen, byggsektorn eller projektledning. Meriterande om du har en universitetsutbildning med inriktning mot byggnads -eller fastighetsteknik. Du har förståelse för fastighetsekonomi och entreprenadjuridik. Du har även god förståelse för VS, el och ventilation och är van att ha kontakt med entreprenörer. Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift är ett krav.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du har ett genuint intresse för människor och att du tycker om att samverka för att skapa långsiktiga relationer. Vidare är du prestigelös och beredd att hugga in där det behövs.
Då tjänsten innebär en del administrativt arbete behöver du ha goda kunskaper i Office-paketet. B-körkort är ett krav då du med jämna mellanrum kommer behöva besöka fastigheterna i portföljen.
Vi erbjuder dig en tjänst med bra villkor i ett bolag med stark tillväxt. Vi har ett långsiktigt perspektiv och ett hållbarhetstänk i alla investeringar vi gör samt ett stort fokus på att våra hyresgäster ska ha det bra. Låter detta intressant, varmt välkommen att vara med på vår resa!
Tjänsten utgår från Karlstad. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 11 november. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Sara Magnusson, sara.magnusson@qtym.se alt 054-14 18 00
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus