OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Region Värmland har ett stort fastighetsbestånd som ska förvaltas på ett sätt som ger tillit och trygghet för dom som har sin arbetsplats i Region Värmland, samt dom som besöker våra lokaler.
Regionfastigheter är en stödfunktion inom Region Värmland som ansvarar för utveckling, förvaltning och drift av Region Värmlands fastigheter i länet. Regionfastigheters huvuduppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler och bibehålla fastigheternas långsiktiga värde.
Regionfastigheter består av en driftverksamhet och ett fastighetskontor och är idag cirka 100 medarbetare totalt. Inom fastighetskontoret finns Förvaltarenheten, Projektenheten, Teknikstödsenheten och Konstenheten.
Vi på Regionfastigheter jobbar ständigt med förbättringar och utveckling av verksamheten och det är nu dags att förstärka vår förvaltarenhet med ytterligare fastighetsförvaltare.
Du förvaltar, utvecklar och förädlar fastighetsbeståndet, leder och samordnar arbetet, du är kundorienterad och har god förståelse för sambanden mellan kostnader och intäkter. Rollen som fastighetsförvaltare inom regionen är komplex och du kommer att arbeta i en spännande miljö med högt tempo och engagerade kollegor. Som förvaltare har du även kundansvaret gentemot verksamheten, samt ett mycket nära samarbete med driftorganisationen inom regionfastigheter.
Dina viktigaste arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att vara:
- Leda arbetet i Regionfastigheters processer Planera, Utvärdera och Inhyrning.
- Ansvara som projektägare för kravställning, beställning, uppföljning och mottagande av fastighetsprojekt.
- Tillse att underhållsplaner finns framtagna för fastigheter inom ansvarsområdet.
- Verka för en god dialog med verksamheter rörande lokalbehov, planerade åtgärder och annat som rör förvaltningsobjektet.
- Tillse att tillämpliga myndighetskrav blir beaktade för fastigheterna.
- Ansvara för att den inre och yttre miljön kring fastighetsobjekten håller god kvalitet.
- Framtagande av analyser, planer och rapporter för förvaltningsobjekten.
- Ansvara för tilldelat ekonomiskt utrymme.
- Förhandla och upprätta nya samt bevaka och omförhandla befintliga hyreskontrakt.
Kvalifikationer:
Du som söker har dokumenterad god insikt och kunskap inom fastighetsförvaltning. Du har en för uppdraget relevant universitets- eller högskoleutbildning och erfarenhet från liknande befattningar inom fastighetsbranschen. Kunskaper inom fastighetsekonomi, hyresjuridik samt grundläggande kunskaper inom bygg- och installationsteknik ser vi som mycket meriterande.
Vidare behöver du ha en administrativ förmåga, goda kunskaper i Office-paketet och grundläggande ekonomikunskaper, samt ser möjligheter med digitala lösningar. Du uttrycker dig väl på svenska, både skriftligt och muntligt.
Resor ingår i tjänsten och B-körkort är därför ett krav.
Personliga egenskaper:
Då detta uppdrag ställer höga krav på din förmåga att bygga nätverk och verka i offentlig miljö har du en naturlig fallenhet för att kommunicera och skapa goda relationer. Du är engagerad och flexibel och van vid att arbeta med olika typer av arbetsuppgifter och uppdrag. Du är pedagogisk och har en mycket god förmåga att uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift.
Vidare är du målfokuserad, strukturerad och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt för att nå goda resultat. Du besitter dessutom en god samordnande förmåga.
Vi erbjuder:
Tjänsten som Fastighetsförvaltare är placerad på fastighetskontoret vid Centralsjukhuset i Karlstad.
Du erbjuds en tjänst i en samhällsviktig organisation med många roliga och spännande utmaningar och kollegor med mycket kompetens.
Som anställd inom Regionfastigheter och förvaltarenheten får du ett stort eget ansvar och blir en viktig person i vårt team. Region Värmland erbjuder kontinuerlig kompentensutveckling, goda anställningsvillkor och för rätt person finns bra utvecklingsmöjligheter.
https://www.regionvarmland.se/berattelser
Övrigt
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-8315000. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus