OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
VÅR VERKSAMHET
Samhällsbyggnadskontorets uppdrag är att utveckla Norrköping för att möta framtidens behov. Kontoret växer och från årsskiftet kommer ansvaret att utveckla och förvalta kommunens lokaler att ingå i kontorets uppdrag. Vi kommer då vara cirka 460 medarbetare som ansvarar för att Norrköping fortsätter växa, utvecklas och sköts om samt säkerställa en hållbar livsmiljö för alla, nu och i framtiden. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för hållbara, trygga och pedagogiska miljöer som ger plats för upplevelser, kreativitet, trivsel och liv.
Inom avdelning fastighetsförvaltning utvecklar och förvaltar vi ca 770 000 kvm kommunägda lokaler som rymmer kommunens kärnverksamheter. För att täcka kommunens totala behov av lokaler hanterar vi även ca 336 000 kvm inhyrda lokaler från privata fastighetsägare.
ARBETSBESKRIVNING
Som fastighetsförvaltare hos oss har du en mångsidig och utåtriktad roll där du förvaltar fastigheter och lokaler som ägs av privata fastighetsägare. I din roll ingår blanda annat ansvar för drift- och underhållsfrågor, myndighetskrav och besiktningar. Du ansvarar för beställning av renoveringsarbeten och lokal- och bostadsanpassningar med mera.
Du har god kännedom om fastighetsobjektens status och verksamhetens behov. Du fungerar som kontaktperson mot förvaltningsentreprenörer och hyresgäster inom ditt förvaltningsområde. Du ansvarar för att driften i fastigheten fungerar och leder driftmöten. Ytterligare en viktig del är kundträffar och fastighetsägarmöten, där kundens behov säkerhetsställs och hyresavtal stäms av.
Du har budget och ekonomiansvar för ditt förvaltningsområde och utformar i viss mån underhållsplaner för fastighetsbeståndets utveckling. Du deltar också i verksamhetens utveckling av förvaltningsentreprenader och underhållsplanering. Tjänsten innebär eget ansvar med en tillhörighet i enheten Fastighetsförvaltning Avtal som tillhör avdelning fastighetsförvaltning där ett stort gäng med olika kompetenser finns samlat. I din roll som fastighetsförvaltare kommer nära samarbete med Drifttekniker, Fastighetsförvaltare, Lokalplanerare samt projektledare med flera att krävas.
DIN PROFIL
Vi söker dig som har högskoleexamen inom fastighetsförvaltning eller likvärdig examen med fastighets- eller byggtekniskt inriktning, alternativt lång relevant arbetserfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Din utbildning har du kompletterat med lämplig arbetserfarenhet som exempelvis fastighetsförvaltare.
Du har god förståelse för budget och ekonomi. Att kunna läsa, tolka och kanske skriva hyresavtal behöver du också kunna. Kanske har du specialkunskaper inom något relevant område som exempelvis projektledning, byggteknik, installationer eller energi.
Har du kunskap om hyresjuridik och LOU är det meriterande.
För att trivas i rollen behöver du tycka om en varierad och föränderlig vardag med mycket kontakter och en stor bredd i arbetsuppgifterna. Du kan växla mellan att arbeta med långsiktiga utvecklingsfrågor som kräver ett övergripande helhetstänk, till att lösa dagliga operativa ärenden som rör det fastighetsbestånd du förvaltar. Tjänsten innebär kontakter både inom och utom Norrköpings kommun och därför är god förståelse för både den privata och kommunala sektorn viktig.
Som person är du samarbets-, serviceinriktad och flexibel. Du är självstartande och driver dina uppdrag framåt och i mål. Utifrån din erfarenhet och kunskap är du trygg i att stå för dina beslut och du är affärsmässig i ditt agerande.
Du behöver vara trygg i din roll och ha lätt för att se lösningar på olika händelser och ärenden. Du arbetar självständigt och planerar din egen tid. Det finns många uppgifter som ska lösas och att kunna prioritera är av stor vikt.
Rollen kräver att du innehar B-körkort och är en van datoranvändare. Vi använder fastighetssystemet Vitec.
Vi kommer lägga stor vikt på din personliga lämplighet.
MER INFORMATION OCH ANSÖKAN
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten kontakt Ellinor Liliansdotter Engström, gruppchef förvaltning, ellinor.liliansdotter@norrevo.se 011-15 19 30
Välkommen med din ansökan senast den 12 december, men ansök gärna så snart som möjligt.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus