OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsförvaltare till Sjöborgs Fastighetsförvaltning
Vill du vara del i ett professionellt och starkt team med en prestigelös inställning?
Har du erfarenhet av fastighetsförvaltning, är en relationsbyggare med sinne för service och affärsmannaskap och vill vara med och påverka inom ditt område?
Då kan du vara den vi letar efter!
Rollen som fastighetsförvaltare hos oss har en bredd med stor variation där du får möjligheter att ha många olika kontakter och ett stort eget ansvar.
Ditt arbete spelar en viktig roll och ditt engagemang kommer att ha stor påverkan på vår framtida utveckling.
Sjöborgs fastighetsförvaltning är ett fristående familjeägt bolag som äger och förvaltar fastigheter sedan 1980-talet. Vi har sakta men säkert byggt upp vårt bestånd och känner stor stolthet inför våra fastigheter. Idag omfattar förvaltningen 19 fastigheter om totalt 611 hyreslägenheter och ca 5150 kvm kommersiella lokaler. Vi både förädlar och utvecklar genom nybyggnationer och förvärv.
Vi står för engagemang, goda relationer och långsiktighet.
Du läser mer på: https://www.sjoborgsfastigheter.se/
Om tjänsten
I din roll som Fastighetsförvaltare hos oss på Sjöborgs Fastighetsförvaltning får du ansvar för koncernens fastigheter samt ett arbetsledande och utvecklande ansvar för våra fastighetsskötare.
Du planerar, driver och genomför projekt inom drift, teknik, underhåll, skötsel samt ny- och ombyggnation. Du förvaltar och följer upp våra fastigheter där du utarbetar långsiktiga underhållsplaner, sköter tillsyn och genomför underhållsbesiktningar. Du driver miljö- och hållbarhetsarbeten och gör uppföljningar kopplat till ledningssystemet FR2000.
I rollen ingår även ansvar för upphandlingar och skötsel av löpande driftavtal, kontakter med entreprenörer, myndigheter och hyresgäster samt deltagande i förbättrings- och investeringsarbete, budgetarbete och resultatuppföljning.
Du rapporterar till bolagets VD.
Din profil
Vi söker dig som är intresserad av skiftande arbetsuppgifter inom bostadsfastigheter med goda kunskaper om fastigheter och dess funktion. Du har en hög social kompetens, god samarbetsförmåga, är diplomatisk och uppskattar och bryr dig om andra människor. Du
bidrar till vår företagskultur genom att bemöta såväl kunder som kollegor med en positiv inställning.
Som person är du ansvarstagande, drivande och självgående med ett stort engagemang. Du gillar utmaningar och vill utvecklas. Hos oss är den ena dagen inte den andra lik, därför är det viktigt att du är flexibel och ha en god lösningsförmåga.
För att lyckas i rollen behöver du vara sakkunnig inom byggbranschen och har goda byggtekniska kunskaper inom el, VS och ventilation samt erfarenhet av arbetsledande ställning.
Vi tror du har några års erfarenhet av liknande roll och har du högskole- eller KY-utbildning med inriktning mot bygg och fastighet ser vi det som meriterande men det är inte ett krav. Har du även grundläggande kunskaper och/eller utbildning inom fastighetsjuridik ser vi även det som meriterande.
Du har god datakunskap som office365 samt B-körkort.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
Vi samarbetar med Oak Consulting i denna rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-konsult Maria Roseen, tel. 070-259 05 07 eller Jennifer Jonsson tel. 073-059 31 91.
Vi ser fram emot din ansökan som vi vill ha snarast, dock senast 2023-11-26. Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus