Fastighetsförvaltare till Viken Park

Fastighetsförvaltare till Viken Park

Arbetsbeskrivning

Viken Park är en privat fastighetsförvaltare som äger och förvaltar ett tjugotal fastigheter med ca 230 hyreslägenheter och lokaler i Motala, Vadstena och Skänninge. Bolaget har en lång historia som sträcker sig bakåt till 1937 när företaget grundades. Nu driver 3:e generationen familjeföretaget och dess värdegrunder avseende engagemang, handlingskraft och pålitlighet gentemot sina hyresgäster har växt sig allt starkare vilket tydligt visar sig i företagets utveckling och framgång. Nu är målsättningen att expandera verksamheten genom förvärv av ett antal nya fastigheter, och därför avser vi förstärka organisationen med ytterligare en Fastighetsförvaltare till kontoret i Motala.

Det här är en tjänst för dig som brinner för att ge god service och ser en utmaning i varje svårighet. Du gillar ordning och reda, arbetar självständigt och uppfattar med lätthet hur du bör prioritera bland uppgifterna och med din tid. Är du den tusenkonstnär vi söker? Då kommer du att trivas hos Viken Park.

Om tjänsten

Du får en ansvarsfull roll där ditt dagliga arbete har direkt påverkan på verksamhetens resultat och utveckling. Rollen är bred och arbetsuppgifterna varierande inom områdena fastighetsadministration, uthyrning och ekonomi såsom:

- Mottagande och administration av felanmälan/serviceärenden
- Utföra besiktningar av lägenheter, garage, förråd, lokaler
- Hantera nyckelkvittenser
- Deltaga på planeringsmöten för fastighetsunderhåll
- Utforma renoveringsunderlag
- Administrera hyresförändringar efter genomförda standardhöjande renoveringar
- Driva och koordinera underhållsprojekt i fastigheterna
- Egenkontroll
- Administration av Viken Parks hemsida
- Visning av lägenheter, garage, förråd, lokaler
- Utforma och teckna hyreskontrakt
- Registrering och betalning av leverantörsfakturor

- Hyresavisering
- Inbokning av betalningar
- Löpande bokföring och månadsbokslut
- Posthantering, reception samt mottagande av samtal till vår växel
- Inköp av diverse kontorsmaterial


Kvalifikationer

Vi söker dig med relevant utbildning på eftergymnasial nivå, troligen inom ekonomi, fastighet eller teknik. Du har några års arbetslivserfarenhet och kommer den från fastighetsbranschen, inom administration och/eller förvaltning, är det starkt meriterande. Du har goda IT-kunskaper och är van vid att jobba i olika typer av system. Goda kunskaper i Officepaketet är en självklarhet.

Personlig profil

Som person brinner du för service och har säljande egenskaper. Du är en god kommunikatör som sätter kunden i fokus och du har ett lyhört och smidigt förhållningssätt. Du ser problemlösning som en del av vardagen och hanterar uppkomna situationer med ett positivt förhållningssätt. För att trivas i rollen behöver du gilla att ha många bollar i luften och förmågan att planera ditt arbete såväl självständigt som i samarbete med kollegor, fastighetsskötare och kunder. Du har också en stark administrativ ådra och gillar struktur, ordning och reda. Du gillar inte när saker och ting faller mellan stolarna utan känner tillfredsställelse när du har kontroll även på de små detaljerna.

Ansökan

Tjänsten kommer att tillsättas under hösten men med tanke på stundande semester ser vi helst att du skickar in din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 11 juli, vi tillämpar löpande urval.

Frågor om tjänsterna besvaras av rekryteringskonsulter
Linda Molin på tfn 0706-150162, alt linda.molin@sententia.se eller
Jan Hellström på tfn 0706-150344 alt. jan.hellstrom@sententia.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sententia Rekrytering & Konsult AB är auktoriserat av Kompetensföretagen och branschorganisationen Almega.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sententia Rekrytering & Konsult
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2021
  • Ansök senast: 5 december 2021

Liknande jobb


20 december 2024

Hyresmäklare till Kfast

Hyresmäklare till Kfast

18 december 2024

17 december 2024

Uthyrare till Sjödin Fastigheter

13 december 2024