OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven och engagerad person med intresse för fastigheter, ekonomi och människor? Har du förmågan att arbeta målinriktat, lösningsorienterat och med stort kundfokus? Då kan du vara vår nya fastighetsförvaltare/byggprojektsamordnare!
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kommunens detalj- och översiktsplanering, mark- och exploateringsfrågor, bygglovsgivning, fastighetsförvaltning, byggprojektledning, energirådgivning och kommunens GIS-verksamhet.
Vi har tät kontakt med myndigheter, tekniska bolag, kommuninvånare och näringsliv. Från årsskiftet 20/21 är Samhällsbyggnadsförvaltingen även beställare av drift och underhåll av kommunens samtliga fastigheter samt samordnare för kommunens byggprojektverksamhet.
För att leda, styra och följa upp detta arbete söker nu Samhällsbyggnadsförvaltningen en nyinrättad roll som fastighetsförvaltare/byggprojektsamordnare.
Arbetsbeskrivning
Som fastighetsförvaltare/byggprojektsamordnare inom Samhällsbyggnadsförvaltningen i Köpings kommun kommer du ha ett brett arbetsområde med goda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten innebär att i en beställarroll leda, styra och följa upp drift och underhåll av kommunens samtliga fastigheter som praktiskt utförs genom ett internavtal av kommunens bostadsbolag KBAB. Vidare kommer du också att ansvara för projektsamordning för kommunens byggprojekt avseende interna lokaler såsom tex förskolor, skolor, äldreboenden, särskilda boenden och kontor.
Tjänsten innefattar även nyuthyrningar, omförhandlingar och avtalsskrivning med såväl potentiella som befintliga hyresgäster där hyresgästrelationen och den löpande hyresgästdialogen är en viktig del. Arbetet innebär också uppföljning och styrning av drift-, underhåll- och byggentreprenörer för kommunens hela lokalbestånd. Lokalbeståndet omfattar bland annat byggnader och utemiljöer avseende skolor, förskolor, kultur och fritidsanläggningar, omsorgsverksamhet och bostäder, näringsidkare och kontorslokaler samt räddningstjänst.
Du kommer att ha det övergripande ekonomiska ansvaret för drift och underhåll och byggprojekt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom för tjänsten lämpligt område alternativt med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. För att trivas i den här rollen ser vi att du har goda kunskaper gällande fastighetsförvaltning och fastighetsekonomi samt har erfarenhet av projektledning inom byggprojekt. Vidare ställs krav på erfarenhet av budgetansvar samt vana av att upprätta och följa kalkyler inom bygg och fastighet.
Det är meriterande om du har kunskaper i att arbeta med fastighetssystem (som tex Landlord och Citect) samt tidigare erfarenhet av upphandling, byggnadsfysik/inomhusklimat och underhållsplanering.
Då arbetet innebär utåtriktad verksamhet med kunden i fokus så ser vi att du är en person som har en mycket god förmåga att skapa goda relationer. Du ser vikten av att bygga ett gott samarbete såväl internt som externt. Vidare ser vi också att du är en lösningsfokuserad person som besitter en hög servicemedvetenhet, engagemang och noggrannhet i din tjänsteutövning. Du är strukturerad, ordningsam och en duktig förhandlare som självständigt kan driva ditt arbete framåt. Tjänsten förutsätter en god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Välkommen med din ansökan!
Vår kommun
Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.
Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.