OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fastighetsförvaltningschef till Skurupshem
På Skurupshem arbetar du i ett mindre kommunalt bolag med korta beslutsvägar. Här får du möjligheten att vara med och utveckla Skurupshems förvaltningsorganisation samtidigt som du arbetar nära verksamheten. På Skurupshem präglas organisationen av prestigelöshet och att man arbetar tillsammans över gränserna. Låter det intressant? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Skurupshem AB är ett allmännyttigt fastighetsbolag med rötterna i den skånska myllan. Bolaget äger och förvaltar ca 800 bostäder, samt förskolor och gruppboenden i Skurup, Skivarp, Rydsgård, Abbekås och Slimminge. Skurupshem har även ett förvaltningsuppdrag av samhällsfastigheter (skolor, förskolor, äldreboenden, idrottshallar, bad) som tillhör Skurups Kommun och Skurup Kommunala AB.
Om tjänsten
Förvaltningsorganisationen har den senaste tiden genomgått en organisationsförändring och söker nu efter en fastighetsförvaltningschef. Tjänsten är nyinrättad, så här ges du möjlighet att påverka och driva förvaltningsorganisationen framåt i vidare förändringsarbete.
Dina arbetsuppgifter kommer både operativa och strategiska. Du kommer bland annat att arbetsleda och leda ditt fastighetsteam framåt. Det team som du kommer arbetsleda och ha ansvar för består av engagerade individer om sex fastighetsskötare, en drifttekniker och en person som kommer arbeta med besiktningar. I och med att du kommer arbeta nära verksamheten kommer du utgå från Skuruphems kontor i Skurup merparten av din arbetstid.
Du har ett ansvar för fastigheternas drift, skötsel och löpande underhåll inklusive budgetansvar. Det är också inom ditt ansvarsområde att planera för organisationen på längre sikt, både vad gäller budget och övrig verksamhet. I arbetet ingår även viss administrativt arbete såsom dokumentation av arbetssätt och rutiner, attestering av fakturor, projektuppföljning mm. Du ska även säkerställa att till exempel myndighetskrav och rutiner efterlevs.
I denna roll rapporterar du till vd och du kommer bli del av ledningsgrupp, inräknat vd och ekonomichef.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen ser vi att du tidigare har arbetat med fastighetsförvaltning och att du har en teknisk förståelse.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av en chefs/ledarroll med personalansvar där du lett och utvecklat personal. Du har även viss vana av långsiktig planering/budgetering.
Vidare har du:
Relevant utbildning på högskolenivå, eller motsvarande.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
Goda kunskaper i engelska, främst i tal.
Utöver vad som nämns ovan är följande är det meriterande att ha arbetat med LOU i någon form och fastighetssystem såsom t.ex. Vitec, Incit eller BasTec.
Personliga egenskaper
I rollen som fastighetsförvaltningschef är det viktigt att du har en affärsmässig och ekonomisk förståelse, samt en god förmåga att leda en organisation i förändring. Du är även duktig på att strukturera och planera ditt eget och avdelningens arbete framåt.
Ditt ledarskap präglas av engagemang och utveckling av dina teammedlemmar. Du är kommunikativ i ditt sätt att vara och arbeta på och att samarbeta kommer naturligt för dig. Att arbetstempot är lite högre trivs du med.
Med din goda analytiska problemlösningsförmåga hanterar du komplex information på ett bra sätt och är en självständig problemlösare.
Skurupshem erbjuder
Skurupshem erbjuder dig utvecklingsmöjligheter inom din roll i en omväxlande organisation. Skurupshem är även del i kommunens satsning på utveckling av kommunen. De erbjuder även förmånliga anställningsvillkor som bland annat inkluderar friskvård, semesterdagstillägg mot extra ledighet och personalbil.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som fastighetsförvaltningschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Skurupshem med Fasticon. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Lyngen på caroline.lyngen@fasticon.se eller 072-451 67 84. Sista ansökningsdag är den 10 december.
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticonjobb.se.