OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen, det vill säga att du utreder och beslutar i fastighetstaxeringsärenden. Arbetet innebär att du taxerar olika typer av fastigheter vid olika tillfällen. Du kommer exempelvis att granska småhus, hyreshus och lantbruk vart tredje år samt industrier vart sjätte år. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som ska hanteras inom angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete. Du arbetar även med omprövningar.
Vidare kommer du, genom förebyggande arbete, se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.
På kontoret arbetar cirka 40 personer med fastighetstaxering. Idag finns det två fastighetssektioner i Kristianstad.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom fastighetsekonomi, värderingsteknik eller juridik alternativt några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet
• är ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta
• har god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att fatta välgrundade beslut
• har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete
• är flexibel och bidrar till verksamhetens utveckling genom nytänkande
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom fastighetsjuridik, fastighetsbildning eller fastighetsekonomi alternativt om du har aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningarna är tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.