OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- utred och besluta i fastighetstaxeringsärenden Vi söker kvalificerade handläggare som vill vara med[och utveckla verksamheten på skattekontoret i Enköping. Ditt nya jobb innebär att du arbetar med alla[arbetsuppgifter som förekommer på sektionen. Arbetsuppgifterna innehåller både enklare och mer komplicerade utredningar[som rör[fastighetstaxering. Vidare kommer du att arbeta med granskning av fastighetsköp samt värdering och indelning av rikets fastighetsbestånd. För att kunna fatta beslut krävs att vi har tillräckligt underlag. Dina kontakter med medborgarna kommer därför att ske såväl skriftligt som via telefon och vid besök. Genom service och information bidrar du[till att det blir lätt att göra rätt från början. Vi söker dig som . har juridisk, ekonomisk eller fastighetsekonomisk högskoleutbildning om 120 poäng[eller 180 högskolepoäng (enligt Bolognamodellen) eller flera års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete vid en myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag . har minst[ett års relevant arbetslivserfarenhet[från de senaste[tre åren . kan ta initiativ och vara drivande och handlingskraftig . har en väl utvecklad förmåga att bidra kreativt till verksamhetens utveckling . kan fatta objektiva och välgrundade beslut[och motivera dessa på ett enkelt men övertygande sätt . kan skapa och bibehålla yrkesmässiga[relationer . kan sätta dig in i andras situation . har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift[ Det är meriterande om du har värderingsteknisk erfarenhet inom fastighetsområdet och erfarenhet[av utredande arbete hos Skatteverket. Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Om du har frågor kan du kontakta: Sista ansökningsdatum: 2010-06-30