Fastighetshandläggare till myndighet i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Nu letar vi efter en Fastighetshandläggare med erfarenhet av arbete kring fastighets- och avtalsfrågor. Detta konsultuppdrag är på heltid med start från 1 april 2022 och förväntas pågå till och med 30 november 2023 med möjlighet till tre års förlängning.

Uppdragsbeskrivning

I rollen som Fastighetshandläggare kommer du främst arbeta med fastighets- och avtalsfrågor gällande ett specifikt geografiskt område. Du kommer tillhöra sektionen ”Funktion Planer & Avtal”. I uppdraget förväntas du arbeta självständigt och noggrant i planeringen och utförandet av dina arbetsuppgifter men kommer även ha ett nära samarbete med bland annat miljöhandläggare, projekteringsledare samt övriga berörda inom bolaget.

Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara

- att i samråd med funktionsansvarig för ”Funktion & Avtal” driva genomförandeavtalsförhandlingar med kommuner och större anläggningsägare.
- att driva utpekade markåtkomstförhandlingar med fastighetsägare och tomträttshavare och upprätta nödvändiga avtal.
- förbereda ansökningar om lantmäteriförrättningar och bistå enhet Fastighetsutveckling under förrättningen.
- bistå projekt med fastighetsrättslig kompetens.
- dokumentation av handlingar i dina ärenden.


Uppdragets omfattning

Start: 1 april 2022

Slut: 30 november 2023 (med möjlighet till 3 års förlängning).

Uppdraget är på heltid, 40 timmar/veckan.

Om dig

Vi ser att du som person är lyhörd, resultatinriktad, har en god kommunikativ förmåga och kan hantera arbete i en miljö där förutsättningarna ständigt förändras.

Utöver dessa egenskaper ska du även uppfylla nedanstående krav för att ta dig an uppdraget.

- Du är utbildad lantmätare eller jurist med erfarenhet av fastighetsrätt.
- Du har minst 9 års erfarenhet av arbete som exploateringsingenjör, markförhandlare, projektledare plan, fastighets-/avtalshandläggare inom fastighetsrätt, förrättningslantmätare, bolagsjurist med inriktning fastighetsrätt eller likvärdigt.
- Du har förhandlat och upprättat minst två olika genomförande- eller exploateringsavtal som rör stadsutvecklings- eller infrastrukturprojekt som genomförts av flera byggherrar i olika etapper. Avtalen behöver inte omfatta hela projektet utan kan gälla mellan två parter och för del av projektet.
- Du har minst 6 månaders erfarenhet av upprättande av detaljplan.
- Du har minst 2 års erfarenhet från genomförandeskede av stadsutvecklings- eller infrastrukturprojekt.


Meriterande är även om du har 5 års kommunal erfarenhet som projektledare för upprättande av detaljplan, inkluderande ansvar för avtalsförhandlingar och detaljplanens genomförbarhet. Detta är således inget krav.

Ansökan

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan genom snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en digital intervju med oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos kunden.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 1 mars 2022

Liknande jobb


18 november 2024

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

Hej entreprenad- och fastighetsjurist!

18 november 2024

Jurist

Jurist

20 september 2024