OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som fastighetshandläggare innebär att du arbetar med alla förekommande arbetsuppgifter på sektionen. Det vill säga att du utreder och beslutar i fastighetstaxeringsärenden, både i den årliga taxeringen och vid omprövningar. Vissa perioder är det ett stort antal ärenden som vi ska hantera inom en angiven tidsram och det är därför viktigt att du kan organisera och prioritera ditt arbete. Du kommer också att arbeta med att se till att våra register håller hög kvalitet. En naturlig del i arbetet är att besvara skriftliga såväl som muntliga frågor inom området för fastighetstaxering. Vi ser god service till medborgarna som en självklar och viktig del i arbetet och är övertygade om att vi når dit genom att ha en verksamhet som med ditt bidrag ständigt utvecklas.
På fastighetssektionen i Uddevalla är vi ca 20 medarbetare, vi sitter tillsammans med andra verksamheter inom Skatteverket och här på orten är vi ca 200 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har relevant högskoleutbildning om minst 120 p/180 hp inom fastighetsekonomi, värderingsteknik eller juridik, alternativt några års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från fastighetsområdet
• är ansvarstagande samt har lätt för att samarbeta
• har god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att fatta välgrundade beslut
• har god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete
• är flexibel och bidrar till verksamhetens utveckling genom nytänkande.
Det är meriterande om du har aktuell arbetslivserfarenhet inom fastighetsjuridik, fastighetsbildning eller fastighetsekonomi alternativt om du har aktuell och relevant erfarenhet av ärendehandläggning från myndighet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tillsvidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.