OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Deras fastigheter består till största delen av centralt belägna bostäder, kontors- och butikslokaler.Bolagets förvaltning är indelad i fyra regioner: Göteborg, Stockholm, Väst och Öst.Projektutvecklingsverksamheten bedrivs centralt från huvudkontoret i Norrköping där även resurser för administration, drift, ekonomi, information, inköp, IT samt miljö- och kvalitetsfrågor finns. Företagets affärside är att förvalta och utveckla bostads- och kommersiella fastigheter i kommuner med förväntad god tillväxt.Arbetsuppgifter och omfattning: Som fastighetsingenjör kommer du att ansvara för mindre upphandlingar i samband med ombyggnationer, planerat underhåll.Du kommer att följa upp dessa projekt samt ansvara för besiktningar osv. Du kommer att vara delaktig i framtagande av affärsplaner och budget för planerat underhåll samt vara behjälplig till förvaltarna t.ex. genom att ge tekniskt stöd vid/inför kontraktsförhandlingar.Du kommer att planera och organisera underhållsarbetet samt följa upp och analysera kostnader för planerat underhåll.Ditt arbete består också av att säkerställa fastighetsbeståndets goda skick.Du kommer även att genomföra mindre lokalanpassningar på uppdrag av ansvarig förvaltare, samt vid behov genomföra större ombyggnadsåtgärder eller stambyten.Upphandla, underhålla och kontrollera ramavtal med entreprenörer.Arbetsleda företagets interna hantverkare. Omfattning: Heltid, start 1 februari, eller tidigare beroende på kandidat.Skallkrav: 1.Dokumenterad erfarenhet av byggnads/installationsarbete 2.Högskoleingenjör med byggnadsteknisk inriktning alt.motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.3.Förhandlingsvana 4.Entreprenadkunskaper t.ex. kunskap inom olika branschregler, allmänna bestämmelser, regelverk m.m 5.B-körkort Meriterande: 1.Kunskap om och/eller erfarenhet av fastighetsförvaltning t.ex. frågor rörande fastighetsägare och samordningsansvar och bygglagstiftning.2.Certifierad som kvalitetsansvarig enligt PBL 3.Kunskap om byggherrens arbetsmiljöansvar och kompetens att kunna ta rollen som BAS-P. Du är serviceminded, kan prioritera och är prestigelös och flexibel.Du är trevlig, glad, driven och du skall kunna arbeta med hög grad av självständighet men i nära samarbete med övriga förvaltare och våra hyresgäster.Du skall ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Arbetstider och anställningsform: 08.00-17.00 Framtiden AB förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag.Du kommer att anställas direkt av kundföretaget.Kommun: Stockholms stad Tillträde: 2011-02-01 Skicka in din ansökan idag då urval sker löpande.Ansökan senast: 2010-11-01 Låter detta som ett jobb för dig?Eller känner du någon som är lämplig?Kontaktperson:Linda Gustavsson, personalansvarig.Tel.