OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Närheten till Vindelfjällen och den outbyggda Vindelälven gör att Sorsele kommun kan erbjuda många olika miljöer och en mångfald av aktiviteter. Här har du alla möjligheter att leva ett aktivt liv. Sorsele är känt för sitt kvalitativa fiske, och för dig med jaktintresse finns här unika möjligheter att kunna ägna dig åt det.
Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar: närhet och enkelhet. Här verkar vi tillsammans. Det finns ett stort behov av arbetskraft i hela kommunen, så har du familj kan vi hjälpa till med tips på arbetsgivare för din respektive. Sorsele ligger strategiskt till mellan flera olika flygplatser, med nio mil till den närmaste.
Vill du ena dagen arbeta i kundnära driftsfrågor för att andra dagen hantera komplexa projekteringar? Läs vidare!
Fastighetsenheten söker nu en fastighetsingenjör med chefsansvar på heltid med arbetsuppgifter inom vår tekniska verksamhet.
Vi kan erbjuda dig ett utmanade och utvecklade arbete som innefattar såväl operativt som strategiskt arbete.
Välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen:
På uppdrag av Kommunstyrelsen har tekniska verksamheten det samordnade ansvaret för kommunens egendomar. Med samlad kompetens, fördelat på sex enheter, stöttar vi kommunens verksamheter och servar medborgare med alla frågor kopplat till fastigheter, gatukontor, storkök, lokalvård, centraltvätt och tekniskt kontor med bl.a. mark- och exploateringsfrågor. Ansvarig för verksamheten är teknisk chef och respektive enhet leds av enhetschef.
Om enheten:
Fastighetsenhetens primära uppdrag är att tillgodose ändamålsenliga lokaler till kommunens kärnverksamheter, förvalta kommunens byggnader samt ansvara för såväl ombyggnationer som nybyggnationer. Bland enhetens fastigheter finns också lokaler som hyrs ut till andra aktörer i kommunen. Kommunens totala byggnadsarea är cirka 50 000 kvm.
Hos oss på fastighetsenheten arbetar åtta medarbetare inkl. enhetschef. I en liten kommun som vår så inryms mycket varierande arbetsuppgifter inom varje enhet. Vi levererar tjänster och service till kommunens alla verksamheter i mer eller mindre stor skala och vi har på olika plan samarbete med våra två kommunalägda bolag. Tillsammans ansvarar vi för kommunens fastighetsbestånd och fastighetsteknik samt avhjälper felanmälningar.
Arbetsuppgifter:
I uppdraget, som innehåller många olika ansvarsområden, ingår budget-, personal-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar och tillhörande administrativa arbetsuppgifter. Förutom att arbeta med strategiska frågor så innebär uppdraget som fastighetschef att tillse att enheten fungerar väl i alla avseenden.
Att koordinera byggprojekt, byggledning, hantera fastighetsstrategiska utmaningar samt driva utvecklingsarbete inom fastighetsförvaltningen är en del av dina arbetsuppgifter.
Du kommer att ha övergripande ansvar för arbetet inom anläggningsskötsel av brand-/utrymningslarm, inbrottslarm, låssystem och fastigheternas utomhusmiljöer. Planering, uppföljning, genomförande av fastighetsunderhåll, projekt och investeringar är också väsentliga delar i uppdraget. Du kommer även att hantera ritningar, driftsinstruktioner och besiktningar.
I rollen är du ansvarig för kontakt/beställning/avrop med upphandlande hantverkare och entreprenörer samt Inköp/upphandling/avrop av material och tjänster. Som del av ditt dagliga arbete ingår arbetsledning för dina medarbetare i fastighetsskötarpoolen.
Målgruppen som ni arbetar med är både internt men också externa kunder. Du leder och samordnar arbetet i enheten ur ett helhetsperspektiv.
Sist men inte minst skapar du ett team med medarbetare som har bästa möjliga förutsättningar att göra ett bra jobb och trivas i längden.
Dina egenskaper:
Det är viktigt att du har en god känsla för service eftersom att uppdraget i stor del handlar om att ge service till kommunens alla verksamheter.
Ett genuint intresse samt förståelse för verksamhetsområdet tror vi är avgörande för att skapa förtroende och nå goda resultat i arbetet. Strategisk ledningsförmåga och operativ förståelse samt förmåga att skifta mellan de båda perspektiven är nödvändigt för att nå framgång i rollen.
Som ledare har du förmåga att agera som förebild genom ett tillitsbaserat och coachande ledarskap och ser vikten av delaktighet i vardagen.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara såväl prestigelös, lösningsorienterad, lyhörd som förtroendeingivande samt ha en god kommunikativ förmåga. Du ser värdet i samarbete såväl internt som externt och har god förmåga till helhetssyn. Ett strukturerat arbetssätt och ett intresse för utveckling, ny teknik och omvärldsbevakning är andra viktiga faktorer.
Du har förmåga att se på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser samt en förmåga att hantera komplexa frågor.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har minst en gymnasial byggteknisk utbildning, men gärna högskolenivå. Erfarenhet av personal- och budgetansvar är meriterande, liksom erfarenhet av bygg- och arbetsledning. För att vara aktuell för tjänsten behöver du också ha mycket goda datakunskaper.
Erfarenhet från fastighetsområdet, fastighetsekonomi och teknisk förståelse efterfrågas.
Erfarenhet av arbete i projektform är meriterande.
B-körkort är ett krav.
Krav för tjänsten är också en mycket god förmåga att utrycka dig på svenska och engelska, i både tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Varaktighet/arbetstid:
Tillsvidare, tjänsten kan komma att inledas med en provanställning
Heltid
Lön:
Sorsele kommun tillämpar individuell lönesättning
Tillträde:
Snarast