Fastighetsingenjör med projektledning

Arbetsbeskrivning

Baxter develops, manufactures and markets products that save and sustain the lives of people with hemophilia, immune disorders, infectious diseases, kidney disease, trauma, and other chronic and acute medical conditions. The company’s unique combination of expertise in medical devices, pharmaceuticals and biotechnology differentiates the company from others in the healthcare industry.
Baxter manufactures products in 28 countries and sells them in more than 100. These products are used by hospitals, kidney dialysis centers, nursing homes, rehabilitation centers, doctors’ offices, clinical and medical research laboratories, and by patients at home under physician supervision.
In 2013, sales totaled $15.3 billion globally, with almost 60 percent of its sales coming from outside the United States. Baxter employs approximately 61,500 people worldwide and operates in two business segments—BioScience and Medical Products. Gambro Lundia AB (including all direct and indirect subsidiaries) is now part of Baxter International Inc.


Arbetsbeskrivning

Till vår Miljö- och Fastighetsavdelning söker vi en ny medarbetare. Tjänsten är en tillsvidaretjänst och erbjuder mycket goda möjligheter för dig att utvecklas inom en bransch som har framtiden för sig.
Du kommer att arbeta brett med frågor som spänner mellan drift- och underhållsfrågor av kontors-, laboratorie- och produktionslokaler, fysisk arbetsmiljöutformning, byggentreprenader, samordning av fastighetsrelaterade miljöfrågor. Eftersom vi har ett långt drivet outsourcat drift- och underhåll så kommer du även att ha en beställarroll med ansvar för planering, projektledning och uppföljning. Placering är i Lund.


Vem är du?

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom bygg-, fastighet, gärna också med en miljöinriktning. Du förväntas ha erfarenhet av arbets- och projektledning, upphandling, genomförande och reglering av byggentreprenader, eller arbete med certifierade kvalitets- och miljöledningssystem. Du behöver kunna använda ritprogram, CAD eller motsvarande verktyg, för enklare uppdateringar. Eftersom du kommer att arbeta i ett globalt företag så behöver du behärska engelska i tal och skrift.
Du måste ha ett stort intresse och engagemang för att skapa en bra fysisk arbetsmiljö för våra medarbetare, servicekänsla och god förmåga till problemlösning samt att bygga bra relationer till både företagets egen personal, kontrakterad drift- och underhållspersonal och till entreprenörer. Andra personliga egenskaper som vi värdesätter är att du är strukturerad, noggrann, kostnadsmedveten, bra på att entusiasmera och skapa delaktighet och att du har förmåga att hålla många bollar i luften.

Kontaktperson

Låter det intressant?

Sök via länken nedan. Har du några frågor ring Magnus Hallberg, rekryteringskonsult på Experis, 040 – 660 63 14. Vi arbetar med löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Sköld

Tomas Löfgren
+4687642585
Alexandra Johansson
031-61 72 53
Therese Fyhr
011-191898
Tina Linnér

Sara Williamsson
0470-74 55 82
Iréne Lindgren
021-15 12 06
Jens Lindroth
033-487976
Mattias Sahlström
08 736 11 13
Christian Ahlgren
011-194356

Sammanfattning

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Planeringsingenjör - Eskilstuna

Planeringsingenjör - Eskilstuna

23 december 2024

Teknisk Projektledare – Fastighet och Energi

Teknisk Projektledare – Fastighet och Energi

20 december 2024

Fastighetsingenjör till Kyrkogårdsförvaltningen, Stockholms stad

Fastighetsingenjör till Kyrkogårdsförvaltningen, Stockholms stad

16 december 2024

6 december 2024