OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redovisningsekonom med ett par års erfarenhet från självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomi i en utvecklande miljö i ett nytänkande fastighetsbolag? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så kanske du är Inteas nya redovisningsekonom!
Bakgrund
Intea grundades 2015 och är ett fastighetsbolag som förvaltar och utvecklar social infrastruktur. Fastighetsvärdet uppgick den 30 september 2022 till 19,7 miljarder kronor. Inteas hyresgäster finns främst inom kategorierna rättsväsende, högre utbildning och sjukvård.
Bolaget präglas av en entreprenöriell anda med starkt fokus på tillväxt, hållbarhet och innovation. Intea äger fastigheter runt om i Sverige och har egna förvaltningsorganisationer i Östersund, Linköping, Kalmar, Kristianstad, Malmö, Halmstad, Vänersborg och Storstockholm. Bolaget bedriver dessutom flera nybyggnadsprojekt i olika faser. Totalt arbetar drygt 50 medarbetare i koncernen.
Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsekonom hos Intea ingår du i ett team bestående av fem redovisningsekonomer, en reskontraansvarig samt ekonomichefen. Varje redovisningsekonom hanterar ekonomin för 8-10 bolag. Rollen är bred och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, årsredovisningar och deklarationer.
Du kommer även att supportera förvaltningen med resultatuppföljning och budget. Härtill är du även insatt i gällande hyresavtal för dina bolag och förstår innebörden av dessa. Utöver de löpande, återkommande arbetsuppgifterna uppstår ad hoc frågor och projekt som du och dina kollegor är involverade i.
Intea har sitt kontor mycket centralt med fantastisk utsikt över Stockholm.
Din profil
Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet inom ekonomi/redovisning. Du har några års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete likväl som systemvana från ett eller flera ekonomisystem (gärna Agresso/UBW). Har du erfarenhet från fastighetsbranschen är det meriterande men det är än viktigare att du är en ansvarstagande person som är noggrann, strukturerad och gillar att arbeta mot satta deadlines.
För att trivas i rollen och företaget är det viktigt att du gillar att arbeta tillsammans med andra, förstår vikten av service samt uppskattar att arbeta i ett kreativ och entreprenöriell företag där affärsmässighet och en trevlig arbetsmiljö står i fokus.
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Intea med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!
För mer information om Intea: www.intea.se
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.