OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Störningsjouren står för Trygghet!
På Störningsjouren är vi idag drygt 65 medarbetare och har vårt kontor i fina lokaler centralt i Focus-huset. Vi erbjuder tjänster som skapar trygghet och säkerhet i våra kunders bostadsmiljöer. Vi arbetar med akuta störningar kvälls- och nattetid, vi utför utrednings- och vräkningsförebyggande arbete på dagtid, vi utreder vid misstanke om oriktiga hyresförhållanden samt erbjuder fastighetsjour för hjälp vid akuta händelser. Störningsjouren har ett nära samarbete med socialtjänst, vårdinstanser och annat samhällsstöd. Våra kunder är de kommunala bostadsbolagen inom koncernen, flera av de största privata hyresvärdarna och vissa bostadsrättsföreningar i Göteborg. Störningsjouren i Göteborg AB ingår som ett av åtta dotterbolag i Förvaltnings AB Framtiden som moderbolag, i koncernen ingår även Poseidon, Bostadsbolaget, Familjebostäder, Gårdstensbostäder, Framtiden Byggutveckling, Egnahemsbolaget samt Göteborgslokaler. Framtidenkoncernen är en del av Göteborgs Stad.
ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsjouren söker extrapersonal som kan täcka upp på kvällar, nätter och helger.
Tycker du om att ge service och lösa akuta problem? Tycker du om att prata i telefon? Har du ett tekniskt intresse eller erfarenhet av kundservice?
Som medarbetare på Fastighetsjouren kommer du tillsammans med dina kollegor via telefon ta emot felanmälningar från våra kunders hyresgäster under jourtid. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att:
• Besvara, bedöma och rapportera felanmälningar och larm från våra kunders hyresgäster.
• Ge hjälp till självhjälp, det vill säga att stödja hyresgästen att själv kunna åtgärda lättare problem, styra icke akuta ärenden till ordinarie arbetstid samt om nödvändigt kontakta entreprenör för akut åtgärd.
• Rapportera och dokumentera information i våra datorsystem.
Vad kan vi erbjuda dig?
Fastighetsjouren erbjuder ett varierat arbete i en viktig funktion som kanske passar dig som studerar eller önskar att arbeta extra. Det är schemalagd arbetstid men omfattningen kan variera.
KVALIFIKATIONER
Erfarenhet från teknisk kundtjänst - Meriterande
Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk kundtjänst, från fastighetsbranschen eller liknande.
Du är serviceinriktad och pedagogisk, tycker om att hjälpa kunder och har en god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift.
Det är meriterande om du är flerspråkig. Störningsjouren värdesätter nyttan med mångfald och vi ser gärna sökande med olika nationalitet och erfarenhet.
Det krävs datavana då du jobbar i flera olika digitala system.
Ibland kan tempot bli högt så du måste kunna hantera flera pågående ärenden samtidigt.
Du är en bra lyssnare och kan ställa frågor till de som ringer för att ta reda på information om ärendet för att kunna ta beslut om rätt åtgärd.
Serviceinriktad - Meriterande
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.
Noggrann - Meriterande
Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört samtidigt som du inte lämnar någonting åt slumpen. Du har förmåga att ha fokus på detaljer. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.
Kommunikativ - Meriterande
Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
ÖVRIGT
Urval kommer ske löpande så avvakta inte med din ansökan till sista ansökningsdatum
I samband med rekrytering kommer bakgrundskontroll att ske.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och annonsplatser.